۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
  • کد خبر: 304774
درآمد ۲ میلیارد دلاری کشور از توسعه میدان یاران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: درآمد دولت از محل توسعه میدان نفتی یاران ۲ میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود کرباسیان امروز (شنبه، ۲۱ تیرماه) در آیین امضای قرارداد توسعه میدان نفتی یاران، به ارائه توضیحاتی درباره جزئیات این قرارداد پرداخت و گفت: قرارداد توسعه این میدان که بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا امضا می‌شود، ششمین قرارداد از الگوی جدید قراردادهای نفتی است که مدت آن ۱۰ سال است و افزون بر دستیابی به تولید تجمعی ۳۹.۵ میلیون بشکه نفت، درآمدزایی مناسبی نیز برای دولت و پیمانکار به همراه خواهد داشت.

وی هزینه سرمایه‌ای برای توسعه یاران را حدود ۳۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این رقم از سوی پیمانکار تأمین خواهد شد.

کرباسیان با اشاره به تأکید وزیر نفت مبنی بر تعیین تکلیف همه میدان‌های مشترک تا پایان دولت، افزود: این اولویت با وجود تحریم، مشکلات مالی و همچنین بحران کرونا در حال پیگیری است و این هدف تا پایان دولت محقق خواهد شد.

وی درباره وضع فعلی توسعه میدان‌های مشترک توضیح داد: در حوزه پارس جنوبی، ‌ نصب جکت فاز ۱۱ را در چند هفته گذشته داشتیم و فاز ۱۴ نیز همه عملیات مربوط به بخش دریا به سرانجام رسیده و پالایشگاه آن نیز تا پایان سال به نتیجه می‌رسد. قرارداد توسعه بلال در حال پیگیری است و قرارداد توسعه میدان فرزاد بی نیز به‌زودی امضا می‌شود، همچنین خبرهای خوبی از توسعه میدان‌های آزادگان و یادآوران در راه است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه مقدمات مربوط به امضای قرارداد توسعه ۳ میدان نفتی چنگوله، ‌ سهراب و لایه نفتی پارس جنوبی نیز در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی فراهم شده است و با تأیید نهایی سازمان برنامه و بودجه به مرحله امضای قرارداد می‌رسد، به قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه، قرارداد توسعه میدان نفت‌شهر که میدانی مشترک است با شرکت ملی حفاری ایران امضا شده و در حال پیگیری است و قراردادهای میدان‌های رشادت و فروزان نیز در آینده نزدیک امضا می‌شود.

کد خبر 304774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =