سامانه حفاظت جکینگ دستگاه حفاری DCI-۱ ارتقا یافت

شرکت بین‌المللی حفاری Drilling Company International از بازطراحی و ارتقای سامانه کنترل و حفاظت جکینگ دستگاه حفاری DCI-۱ از سوی متخصصان این شرکت خبر داد.

حمیدرضا ثقفی، مدیرعامل شرکت بین‌المللی حفاری به خبرنگار با شانا گفت: سامانه حفاظت و کنترل Rack Phase Difference (RPD) برای جبران ضعف در سامانه کنترل و حفاظت پایه‌های دکل حفاری دریایی برای نخستین بار در کشور از سوی متخصصان و کارشناسان شرکت بین‌المللی حفاری (DCI) بازطراحی و ارتقا داده شد و روی دکل حفاری دریایی DCI-۱ نصب شد و مورد آزمایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: سامانه کنترل RPD این امکان را به دستگاه‌های حفاری دریایی می‌دهد تا بتوان کنترل مناسبی روی نیروی‌های اعمال شده به هر یک از اضلاع پایه‌های دکل داشته باشند و به شکل قابل ملاحظه‌ای از آسیب‌ به پایه‌ها جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی حفاری درباره دیگر ویژگی‌های مهم این سامانه حفاظتی عنوان کرد: رفع مشکل باطل شدن پسوردهای پنل به‌واسطه برخورداری از منبع نرم‌افزاری و افزودن قابلیت ذخیره اطلاعات به شکل آنلاین از همه پارامترهای جکینگ سیستم به صورت فایل‌های PDF، همچنین اضافه شدن برخی ویژگی‌های کاربردی در فرآیند اپراتوری از جمله قابلیت کنترل جریان موتورها، محاسبه و نمایش اختلاف ارتفاع موجود با نقطه توقف بعدی و همچنین قابلیت محاسبه آنلاین میزان شناوری و نفوذ پایه‌ها در بستر دریا  (Penetration/Draft) از جمله ویژگی‌های کاربردی به شمار می‌رود که به این سیستم اضافه شده است.

ثقفی با بیان اینکه این پروژه با توجه به مسائل تحریم، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و رفع مشکل وابستگی به خارج از کشور در دستور کار قرار گرفت، گفت: طبق استعلام به عمل آمده برای انجام اصلاحات و ارتقای این سیستم از کارشناسان شرکت سازنده، هزینه‌ای بیش از ۱۰۰ هزار دلار در طرح اولیه اعلام شد که با به‌کارگیری توان داخلی شرکت این مبلغ صرفه‌جویی و امکان فروش محصول طراحی شده به دیگر شرکت‌های دارنده این نوع دکل‌ها نیز فراهم شده است.

وی افزود: فاز دوم این پروژه برای جلوگیری از خطای اپراتوری، با عنوان راهنمای هوشمند بارج مستر در دستور کار قرار گرفته است که می‌تواند راهنمایی‌های لازم را در زمان اعمال فرامین اپراتوری از جمله هنگامی که شیب دستگاه نیاز به تصحیح دارد به اپراتور بدهد. نمایش پارامترهای مهم سیستم جکینگ به صورت گراف از دیگر ویژگی‌های در نظر گرفته شده در فاز دوم این پروژه است.

شرکت بین‌المللی حفاری Drilling Company International) DCI) از زیرمجموعه‌های شرکت پتروایران است که با هدف مدیریت حفاری، سرمایه‌گذاری و مشارکت در فعالیت‌های حفاری در دریا و خشکی و همچنین ارائه خدمات حفاری حدود یک دهه قبل تشکیل شد.

کد خبر 304806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =