۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
  • کد خبر: 304824
جذب بیش از ۲۱۵ هزار مشترک گاز در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر از جذب بیش از ۲۱۵ هزار مشترک گاز طبیعی در این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی در حاشیه نشست مجمع عمومی و عادی سالانه این شرکت که در ساختمان ستاد شرکت ملی گاز برگزار شد، اظهار کرد: تعداد کل مشترکان گاز در استان بوشهر هم اکنون ۲۱۵ هزار و ۲۵۶ مورد است که از این تعداد، ۲۱۱ هزار و ۹۳۰ مشترک در بخش خانگی، ۲ هزار و ۷۸۷ مشترک در بخش تجاری و عمومی و ۵۳۹ مشترک در بخش صنعتی است.

وی ادامه داد: با توسعه شبکه‌های گاز در سطح استان و پیشرفت قابل ملاحظه گازرسانی در مدت زمانی کوتاه، ضریب نفوذ گاز خانوار روستایی در این استان به ۹۶.۵ درصد و ضریب نفوذ گاز خانوار شهری به ۹۹.۰۲ درصد رسیده است و همه شهرهای استان به جز جزیره خارک که منبع گازی ندارد، زیر پوشش نعمت گاز طبیعی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون در سطح استان، ۷ هزار و ۱۹۹ کیلومتر شبکه گازرسانی اجرا شده که از این مقدار، ۳۹۹ کیلومتر خطوط تغذیه و ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نیز مربوط به شبکه‌های توزیع است، تصریح کرد: تعداد مشترکان جذب‌شده در سال گذشته، ۲۴ هزار و ۵۱۱ مورد بوده و از ابتدای امسال تاکنون، ۲ هزار و ۴۶۰ مشترک جذب شده است.

رحمانی درباره برنامه‌ها برای گازرسانی به شهرها و روستاهای باقی مانده در استان گفت: امسال عملیات گازرسانی به ۲۱ روستای جدید با تعداد هزار و ۳۱ خانوار، شامل ۱۳ روستای دشتستان و ۸ روستای دیلم در دست اجرا است که با گازرسانی به این روستاها، ضریب نفوذ در بخش روستایی به ۹۸.۶ درصد خواهد رسید.

وی به میزان گاز مصرفی در سطح استان در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: استان بوشهر پارسال ۱۴.۸ میلیارد مترمکعب گاز به مشترکان خود تحویل داد که این رقم، رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال ۹۷ را نشان می‌دهد؛ از این میزان، ۹۹ درصد به مصرف صنایع رسید که در میان صنایع نیز بیشترین سهم گاز مصرفی، متعلق به پتروشیمی‌هاست.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با بیان اینکه یکی از اهداف استراتژیک این شرکت، گازرسانی پایدار به صنایع استان است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف این شرکت در سال ۹۸ شناسایی متقاضیان بزرگ صنعتی به‌منظور فروش گاز به صنایع با هدف جایگزینی گاز با سوخت مایع، کمک به اشتغال‌زایی، شکوفایی اقتصاد استان و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی بوده است.

رحمانی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ با عنوان سال جهش تولید، امسال نیز یکی از مهم‌ترین اهداف این شرکت گازرسانی به صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود تا ان‌شاءالله بتوانیم در این راستا و در جهت اجرای سیاست حمایت از تولید ملی گام برداریم.

وی همچنین به آمار و وضعیت جایگزینی گاز به جای سوخت مایع در توسعه گازرسانی استان اشاره و اظهار کرد: این شرکت در راستای گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی مصوبه شورای اقتصاد را در نظر دارد که در این طرح ۲۰۵ واحد صنعتی با مصرف ۱۴.۷ میلیون لیتر سوخت تعیین شده بود که پس از خوشه‌بندی برای گازرسانی برنامه‌ریزی و اقدام کرد و تاکنون ۱۷۸ واحد صنعتی با مصرف ۱۲.۵ میلیون لیتر سوخت در سال که معادل بیش از ۹۰ درصد تعهد این شرکت است، گازرسانی شده و ۲۱ واحد صنعتی نیز در حال اجراست.

کد خبر 304824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =