۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
  • کد خبر: 304874
تاج مشعل سکوی AB مجتمع ابوذر در خارک ساخته شد

عملیات ساخت، حمل‌ونقل و تعویض تاج مشعل سکوی AB مجتمع دریایی ابوذر با اتکا به توان داخلی و بهره‌گیری از دانش فنی نیروهای منطقه عملیاتی خارک، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرفه‌جویی چشمگیر منابع مالی با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، علی‌اکبر دوستداری، معاون مجتمع دریایی ابوذر گفت: با توجه به پوسیدگی و تخریب شدید تاج قدیمی مشعل سکوی AB و خطر سقوط آن، همچنین زمان‌بر بودن سفارش خرید، پیشنهاد طراحی و ساخت تاج جدید مشعل از سوی واحد تعمیرات و نوسازی منطقه خارک ارائه شد که با توجه به توانمندی‌های منطقه و به‌منظور اتکا و استفاده از توان بالقوه نیروها و ظرفیت موجود در منطقه خارک، برنامه ساخت تاج جدید مشعل سکوی AB مجتمع دریایی ابوذر در دستور کار واحد نوسازی و تعمیرات منطقه قرار گرفت.

وی افزود: پس از تهیه نقشه مورد نیاز و با استفاده از کالا و اقلام موجود در منطقه، ساخت این تاج در مدت زمان کمتر از یک هفته با رعایت همه اصول فنی و مهندسی و نظارت‌های تخصصی واحدهای مرتبط با دقت و موفقیت کامل انجام و پس از انتقال آن به سکو، عملیات تعویض تیپ قدیمی و جایگزینی تاج جدید مشعل آغاز شد.

کار برچیدن تاج قدیمی و نصب تاج جدید با همکاری شناور جرثقیل‌دار ماکان و با تلاش کارکنان سختکوش مجتمع دریایی ابوذر با موفقیت به پایان رسید و مشعل جدید سکوی AB ابوذر پس از ۱۱ ساعت تلاش مداوم روشن شد و در سرویس قرار گرفت. مواد به‌کار رفته در تاج جدید مشعل به‌طور کامل از موجودی کالای منطقه عملیاتی خارک بوده است.

کد خبر 304874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =