عراق پایبندی به سهمیه‌ کاهش تولید را افزایش می‌دهد

وزیر نفت عراق اعلام کرد که این کشور متعهد می‌شود پایبندی بیشتری به سهمیه‌اش مطابق با توافق کاهش تولید اوپک پلاس داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، احسان عبدالجبار روز دوشنبه (۲۳ تیرماه) تصریح کرد عراق به توافق کاهش تولید نفت کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک‌پلاس متعهد است و بغداد با افزایش پایبندی خود به سهمیه‌اش در توافق کاهش عرضه اوپک پلاس، تا ابتدای ماه اوت، میزان پایبندی خود را به صددرصد می‌رساند.

براساس بیانیه مشترکی که پس از تماس تلفنی الجبار با عبدالعزیز بن سلمان، همتای سعودی‌اش صادر شد، وزیر نفت عراق متعهد شد تخطی از سهمیه تولید این کشور در ماه‌های مه و ژوئن را در ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر جبران کند.

براساس این بیانیه، وزیر انرژی عربستان سعودی با ابراز اطمینان از اینکه عراق همچنان به بهبود سطح پایبندی خود ادامه خواهد داد، گفت: براساس گزارش منابع ثانویه اوپک، سطح پایبندی بغداد در ماه ژوئن به ۹۰ درصد رسیده است.

به گزارش شانا، اوپک، روسیه و متحدانشان ۱۷ خردادماه پس از برگزاری نشستی از طریق ویدئوکنفرانس، به توافق رسیدند کاهش تولید تاریخی نفت را به‌مدت یک ماه و تا پایان ماه ژوئیه تمدید کنند و با کاهش تولید ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌، حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی نفت، از مازاد عرضه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بکاهند.

ائتلاف اوپک پلاس همچنین از کشورهایی مانند نیجریه و عراق که تولیدشان بیش از سهمیه تولید در ماه‌های مه و ژوئن بود، خواست پایبند نبودنشان در ماه‌های مه و ژوئن را جبران و با پایبندی کامل (صددرصد) تعهدهای خود را در ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر عملی کنند.

به گفته مقام‌های اوپک پلاس، عراق متعهد شده بود برای جبران تخطی خود از سهمیه کاهش تولید، در ماه ژوئن روزانه ۵۷ هزار بشکه و در ماه‌های ژوئیه و اوت روزانه ۲۵۸ هزار بشکه بیش از سهمیه کاهش تولید خود، از تولیدش بکاهد.

نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) که قرار شده است ماهانه برگزار شود، با هدف بررسی پایبندی کشورهای عضو این ائتلاف به سهمیه‌های کاهش تولید و ارائه پیشنهادهایی درباره مقدار عرضه فردا (چهارشنبه، ۲۵ تیرماه) برگزار می‌شود.

کد خبر 304927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =