تولید نفت شیل آمریکا به کمترین سطح در ۲ سال اخیر می‌رسد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرد تولید نفت شیل در ماه اوت به کمترین سطح در دو سال اخیر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در برآورد بهره‌وری ماهانه خود در روز دوشنبه (۲۳ تیرماه) اعلام کرد که تولید نفت خام هفت تولید کننده عمده نفت خام شیل آمریکا با کاهش روزانه حدود ۵۶ هزار بشکه در ماه اوت به حدود ۷ میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

این نهاد پیش‌بینی کرد بیشترین کاهش در ایگل فورد تگزاس خواهد بود که تولید آن با کاهش حدود ۲۳ هزار بشکه در روز به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز - کمترین سطح از اوت ۲۰۱۷ -  خواهد رسید.

بر اساس داده‌های این اداره انتظار می‌رود تولید حوضه نفت‌خیز پرمین تگزاس و نیومکزیکو برای پنجمین ماه پیاپی کاهش یابد و با کاهش روزانه ۱۳ هزار بشکه به ۴ میلیون و ۱۵۰ هزاربشکه در روز برسد. این مقدار تولید از مارس ۲۰۱۹ تا کنون بی‌سابقه است.

تنها حوضه‌ای که تولید نفت در آن افزایش داشته حوضه نفتی باکن در داکوتای شمالی و مونتاناست. کاهش تولید این منطقه اوایل سال جاری میلادی و در پی سقوط قیمت نفت به دلیل کاهش تقاضای جهانی سوخت ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بیش از دیگر مناطق بود.

هم‌اکنون و با بهبود قیمت نفت، انتظار می‌رود بخشی از تولید این حوضه نیز افزایش یابد.

به گزارش شانا، داده‌های بیکرهیوز نشان داد که مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به دهم ژوئیه (جمعه، ۲۰ تیرماه) با کاهش پنج دستگاه، به ۲۵۸ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسید. 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در برآورد دیگری پیش‌بینی کرد که تولید گاز طبیعی ایالات متحده نیز در ماه اوت برای پنجمین ماه پیاپی کاهش خواهد یافت و به ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد فوت مکعب خواهد رسید.

این رقم تقریباً ۷۰۰ میلیون فوت مکعب از برآورد پیشین آژانس برای ماه ژوئیه کمتر خواهد بود. تولید میدان‌های بزرگ شیل در ماه نوامبر سال گذشته میلادی به بالاترین سطح یعنی ۸۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت مکعب در روز رسیده بود.

قرار بود تولید منطقه آپالاچیا، بزرگترین تولیدکننده گاز شیل آمریکا، در ماه اوت برای چهارمین ماه پیاپی کاهش یابد و به روزانه ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون فوت مکعب برسد که ۲۰۰ میلیون فوت مکعب در روز کمتر از ماه ژوئیه است.

کد خبر 304976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =