ثبت حدنصاب تازه زمان حفاری چاه در میدان منصوری

با پایان پیش از موعد عملیات حفاری چاه شماره ۱۱۹ منصوری، یک حد نصاب تازه در زمان حفاری چاه‌های مناطق نفت‌خیزجنوب در میدان منصوری ثبت شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، صادق فتح‌اللهی، مدیر امور فنی این شرکت گفت: در هفته سوم تیرماه ۹۹ عملیات حفاری چاه شماره ۱۱۹ منصوری در مدت ۴۷ روز به پایان رسید که ۲۰ روز زودتر از برنامه پیش‌بینی‌شده و رکوردی جدید در زمان حفاری چاه‌های مناطق نفت‌خیز جنوب به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه این دستاورد در قالب الگوی جدید قراردادی مناطق نفت‌خیز جنوب در طرح نگهداشت و افزایش تولید (۲۸ مخزن) حاصل شده است، توضیح داد: مقارن با این رویداد، عملیات حفاری چاه شماره ۱۲ نرگسی نیز پس از ۱۰۸ روز به پایان رسید که نشان‌دهنده‌ پیشی گرفتن یک هفته‌ای از برنامه حفاری این چاه است.

فتح‌اللهی یادآور شد: توسعه میدان منصوری در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با هدف حفاری ۱۴ حلقه چاه جدید و تعمیر هفت حلقه چاه موجود از سوی شرکت اویک و طرح توسعه میدان نرگسی نیز در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با هدف حفاری چهار حلقه چاه از سوی شرکت حفاری انرژی دانا در حال اجراست.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: تاکنون حفاری هفت حلقه چاه در بسته‌های منصوری، رامشیر، نرگسی و کبود به پایان رسیده و ۹ حلقه چاه دیگر نیز در مراحل مختلف حفاری هستند.

فتح‌اللهی اظهار کرد: بدون شک تجارب به‌دست آمده در جریان اجرای الگوی جدید قراردادهای EPD، اطلاعات به‌دست‌آمده از حفاری‌های اخیر در حوزه عملیات طرح ۲۸ مخزن و نیز تقویت گروه‌های مهندسی در بخش پیمانکاری، در ادامه سبب سرعت هرچه بیشتر در اجرای این طرح خواهد شد.

کد خبر 305057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =