پایش محیط‌ زیست پالایشگاه خانگیران با فناوری نوین پهپادی

رئیس واحد محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از رونمایی پهپاد زیست‌محیطی در این شرکت خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، ایرج اجلالی در این باره گفت: با هدف پایش و حفاظت از عرصه محیط زیست و نگهداشت منابع طبیعی، از خدمات فناوری نوین پهپاد (پرنده هدایت‌پذیر از دور) در این مجتمع گازی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از تهدیدهای زیست‌محیطی، تخریب منابع و آلودگی‌های ایجادشده در زمین، نتیجه فعالیت‌های غیرمنطبق با دستورعمل‌های محیط زیست و عدم شناسایی به‌موقع آنهاست، به همین جهت در راستای حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست اطراف پالایشگاه، استفاده از فناوری‌های روز را با مشارکت‌ کارکنان و سازمان‌های مردم‌نهاد در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: پالایشگاه خانگیران سرخس به‌عنوان نخستین شرکت در مجموعه عظیم صنعت گاز، اقدام به برنامه‌ریزی و استفاده از خدمات پهپاد کرده است.

اجلالی اظهار کرد: به دلیل نیاز مبرم این واحد به خدمات پهپاد برای کنترل و مدیریت آلاینده‌های زیست‌محیطی، پایش و حفاظت از محیط زیست، پایش کانون‌های ایجاد گرد و غبار، شناسایی مسیل سیلاب‌های حاصل از بارندگی، پایش مراتع اطراف پالایشگاه، شناسایی مراتع خشک‌شده و مستعد حریق، پایش آب‌بندها (میزان آب ارسالی به آب‌بندها)، بررسی و مدیریت فضای سبز و در نهایت کنترل جایگاه‌های مخصوص دپو موقت پسماندها و محوطه دفن آنها، از پهباد استفاده می‌شود.

کد خبر 305081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =