موافقت مجلس با دو فوریت طرحی برای تخصیص قیر رایگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۹ موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن، قیر رایگان برای بهسازی راه‌های روستایی توسط شرکت ملی نفت ایران از محل خوراک تحویلی به پالایشگاه‌ها تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دو فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور با ۲۱۸ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در نشست، موافقت کردند.

کاظم دلخوش اباتری، نماینده صومعه‌سرا در مجلس به‌عنوان یکی از طراحان دو فوریت این طرح گفت: در سال‌های گذشته، مجلس در تبصره یک قانون بودجه بحث قیر را در دستور کار قرار داده بود تا برای بهسازی راه‌های روستایی و آسفالت راه‌های شهری استفاده شود. این قیر در اختیار بنیاد مسکن و راه و شهرسازی قرار می‌گرفت که یکی از کارها هم مالچ‌پاشی در مناطق کویری بود. متاسفأنه پارسال به دلیل ویروس کرونا و تشکیل نشدن نشست‌های مجلس شورای اسلامی برای بررسی بودجه، این کار توسط کمیسیون بودجه به‌صورت محدودتر انجام شد و بندی از تبصره یک قانون بودجه را با این موضوع حذف کرد.

وی افزود: با حذف شدن این بند از بودجه، موضوع آسفالت راه‌های روستایی، شهری و مدارس از دستور کار خارج شد. ما در این طرح دوفوریتی تبصره یک را احیا کردیم که به موجب آن وکیوم‌باتوم یا vb تبدیل به قیر شود. طبق این طرح، شرکت ملی نفت ایران مکلف شده ۲ میلیون تن قیر از محل خوراک تحویلی به پالایشگاه‌ها را تأمین کند.  

پس از موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این طرح دو فوریتی، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع می‌شود. لازم است از دیدگاه‌های کارشناسی کمیسیون‌های فرعی آن یعنی دو کمیسیون عمران و شوراها نیز استفاده شود.

کلیات این طرح نیز روز چهارشنبه (یکم مردادماه) بررسی می‌شود.

کد خبر 305095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =