همکاری پژوهشگاه نفت با ستاد اجرایی فرمان امام

همکاری دوجانبه میان پژوهشگاه صنعت نفت و گروه اقتصاد مفید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های متقابل گسترش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، عبادالله عبداللهی، مدیرعامل گروه اقتصاد مفید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ه) با اشاره به حجم وسیعی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در این پژوهشگاه گفت: از آنجا که پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه امکانات پایلوتی و ارائه خدمات آزمایشگاهی در کشور از جایگاه بالایی برخوردار است، مقرر شد جلسه مشترکی میان این دو مجموعه برگزار شود.

وی از یک‌سو به توانمندی پژوهشگاه و از سوی دیگر به تحریم‌های حاکم بر کشور اشاره کرد و افزود: پژوهشگاه صنعت نفت در طول سال‌ها فعالیت خود در زمینه‌های متعدد توانسته است به کشور خدمات گسترده‌ای ارائه دهد و هم‌اکنون شاهد آن هستیم که در زمینه طراحی پالایشگاه‌ها و همچنین دانش فنی کاتالیست‌ها از دانش بالایی برخوردار است و به خودکفایی دست یافته و امیدواریم با استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها، بومی‌سازی تمامی فرآیندها در دستور کار قرار گیرد.

عبداللهی تصریح کرد: گروه اقتصاد مفید همواره در انجام پروژه‌های بزرگ کشور به‌ویژه صنعت نفت اقدام‌های مؤثری انجام داده است، از این رو این گروه سعی دارد با هدف پیشرفت و توسعه کشور، همکاری خود را با پژوهشگاه صنعت نفت و دیگر مجموعه‌های مختلف گسترش دهد.

وی گفت: رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همواره بر بومی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های داخل تأکید داشته‌ است، از این رو امیدواریم با تکیه بر ظرفیت‌های داخل و با قطع وابستگی از کشورهای خارجی و طراحی و ساخت تجهیزات توسط شرکت‌های داخلی نظیر پژوهشگاه صنعت نفت، گام‌های مؤثری در راستای پیشبرد اهداف کشور برداشته شود.

در ادامه اکبر زمانیان، رئیس پردیس صنایع پایین‌دستی پژوهشگاه صنعت نفت نیز به پروژه‌های تاثیرگذار و اثربخش پردیس پایین‌دستی در صنعت، نظیر کاتالیست RCD، تولید کک سوزنی در پالایشگاه بندرعباس و راه‌اندازی واحد مرکاپتان‌زدایی در پالایشگاه گاز بیدبلند اشاره کرد.

کد خبر 305100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =