صرفه‌جویی روزانه ۲۵۰ هزار لیتر بنزین در استان سمنان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود از صرفه‌جویی روزانه ۲۵۰ هزار لیتر بنزین در استان سمنان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود، علی‌اکبر عرب‌عامری گفت: هم‌اکنون نزدیک به ۳۵۰ هزار مترمکعب گاز در بین خودروهای استان توزیع می‌شود که علاوه بر صرفه اقتصادی و کاهش آلودگی هوا، موجب صرفه‌جویی مصرف بنزین نیز می‌شود.

وی به اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی از اوائل خردادماه امسال از طریق ثبت‌نام در سایت WWW.GCR.NIOPDC.IR  اشاره کرد و افزود: پس از طی مراحل ثبت‌نام، نزدیک‌ترین کارگاه به مالک معرفی و مراحل دوگانه‌سوز کردن در مدت یک روز انجام می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود عنوان کرد: دو کارگاه تبدیل در شهرهای شاهرود و سمنان فعالیت می‌کنند و تاکنون از ۱۴۰ مورد ثبت‌نامی در سامانه ذکرشده، ۵۰ دستگاه تبدیل شده است و مابقی هفته آینده انجام خواهد شد.

عرب‌عامری با اشاره به رعایت استانداردهای لازم در کارگاه‌ها و نظارت کامل اداره استاندارد بر تمامی مراحل تبدیل، تصریح کرد: هیچ نگرانی بابت ایمنی خودروهای تبدیلی وجود ندارد و با توجه به فعالیت ۴۲ جایگاه سی‌ان‌جی در استان، وضع بسیار مناسبی از لحاظ تعداد جایگاه داریم.

وی ادامه داد: اکنون کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت جایگاه‌ها در حال بهره‌برداری است و اضافه شدن تعداد خودروها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود همچنین از اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع از مهرماه امسال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح مصرف گازمایع در خودروها ممنوع و از آن در مصارف خانگی و صنعتی استفاده خواهد شد.

کد خبر 305182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =