۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
  • کد خبر: 305400
عربستان در ژوئن تأمین‌کننده عمده نفت چین بود

بیشترین سهم واردات نفت خام چین در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی به عربستان رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، واردات نفت خام چین از عربستان در ماه ژوئن نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش یافت، زیرا پالایشگاه‌ها با کاهش تاریخی قیمت نفت در ماه‌های مارس و آوریل، حجم بی‌سابقه‌ای از این سوخت را سفارش دادند و جایگاه عربستان را به‌عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نفت چین تحکیم کردند.

براساس داده‌های اداره کل گمرک چین در روز یکشنبه (پنجم مردادماه)، واردات از عربستان سعودی در ماه ژوئن به ۸ میلیون و ۸۸۰ هزارتن یا ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

این رقم همسو با حجم واردات چین در ماه مه، اما بسیار بالاتر از حجم واردات روزانه یک میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه‌ای مدت مشابه پارسال بود.

واردات بی‌سابقه چین در پی جنگ قیمتی عربستان و روسیه در ماه‌های آوریل و مارس رخ داد، زمانی که شیوع ویروس کرونا سبب تضعیف تقاضا و عرضه مازاد جهانی سوخت شد.

تحلیلگران انتظار دارند که حجم واردات نفت خام چین در ماه ژوئیه نیز بی‌سابقه باشد، چراکه برخی از محموله‌هایی که در ماه مه بارگیری شده‌اند هنوز به چین نرسیده‌اند و این در حالی است که افزایش حجم ذخیره‌سازی نفت چین سبب ایجاد ترافیک و ازدحام در پایانه‌های نفتی چین و کاهش سرعت تخلیه محموله‌های وارداتی شده است.

کد خبر 305400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =