انجام ۸۱ عملیات تعمیر چاه با دستگاه‌های لوله‌مغزی سیار

۸۱ عملیات تعمیر چاه‌های نفت و گاز با کاربست دستگاه‌های لوله مغزی سیار شرکت ملی حفاری ایران در چهار ماه نخست امسال محقق شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، کورش قنواتی، رئیس اداره لوله مغزی سیار مدیریت خدمات فنی این شرکت گفت: این اداره برای پاسخگویی به نیازهای تعمیراتی چاه‌های نفت و گاز، بدون توقف تولید و نیاز به دکل‌های حفاری خدمات ارائه می‌کند.

وی افزود: این واحد تخصصی با در اختیار داشتن جدیدترین دستگاه‌ها و تجهیزات لوله مغزی سیار به همراه ابزار ویژه مورد نیاز و با بهره‌گیری از تجربه و مهارت کارشناسان مجرب و خلاق، قادر به ارائه خدمات فنی در زمینه تعمیر و احیا چاه‌های بهره‌برداری و در حال حفاری اعم از توسعه‌ای، توصیفی و اکتشافی است.

قنوانی اظهار کرد: تجهیزات موجود در این اداره شامل ۱۱ دستگاه لوله مغزی سیار ملکی آماده به کار با قطرهای مختلف لوله و با ظرفیت‌های کشش سری انجکتور از ۶۰ تا ۱۰۰ هزار  پوند و  دو دستگاه E-line است که خدمات فنی مربوط به تعمیر چاه‌ها به متقاضیان را اعم از شرکت‌های دولتی و خصوصی از جمله  شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی ایران،  نفت فلات قاره ایران، حفاری شمال، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران  و ... ارائه می‌دهد.

رئیس اداره لوله مغزی سیار مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: این مجموعه با به‌کارگیری این تجهیزات در مناطق نفت‌خیز خشکی و دریایی در سه سال اخیر سالانه به‌طور میانگین تعداد ۳۸۵ عملیات در کارنامه خود به ثبت رسانده است که تزریق اسید برای انگیزش چاه‌های تولیدی، انجام عملیات سیمانکاری اصلاحی به‌صورت نصب پلاگ‌های سیمانی یا تزریق دوغاب سیمان در چاه‌های تولیدی تعمیری و احیای چاه به‌وسیله تزریق گاز نیتروژن و دیگر سیالات سبک از آن جمله است.

 وی افزود: تحقق عملیات حفاری اصلاحی در چاه‌های تولیدی با بهره‌گیری از موتورهای درون‌چاهی و مته مناسب، عملیات رفع مانع و تمیزسازی چاه از طریق پمپاژ حلال مناسب یا با استفاده از موتورهای درون‌چاهی، عملیات مانده‌یابی در چاه‌ها با ابزار ویژه (FISHING)، نصب توپک انبساطی (Inflatable Packer) درون چاه و انجام عملیات نمودارگیری (Logging) و مشبک‌کاری در چاه‌های جهت‌دار و افقی با استفاده از E-Line دیگر موارد استفاده از این تجهیزات به شمار می‌آید.

قنواتی ادامه داد: در این زمینه همچنین می‌توان به جابه‌جایی سیال درون چاه، انجام عملیات نصب یا درآوردن انواع پلاگ‌ها و شیرهای ایمنی درون‌چاهی با ابزار ویژه، عملیات چاه‌پیمایی (Wire Line) در شرایط خاص مانند چاه‌های جهت‌دار و افقی یا نیاز به قدرت کشش بالاتر با ابزار ویژه و... اشاره کرد.

رئیس اداره لوله مغزی سیار مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: با تلاش کارکنان عملیاتی، ارائه خدمات لوله مغزی سیار به شرکت‌های متقاضی در نزدیک‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد و این واحد آمادگی کامل برای پاسخگویی به‌موقع به درخواست‌های دریافتی از سوی شرکت‌ها را دارد.

کد خبر 305487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =