۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
  • کد خبر: 305491
کشف ذخیره جدید گازی در آب‌های مصر

شرکت‌های بزرگ نفتی توتال، بی‌پی و انی از کشف یک ذخیره جدید گازی در آب‌های مصر خبردادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، شرکت فرانسوی توتال روز سه‌شنبه (هفتم مردادماه) اعلام کرد که به همراه شریکان خود بی‌پی انگلیس و انی ایتالیا در یک حلقه چاه در سواحل مصر ذخیره جدید گازی کشف کرده‌اند.

توتال اعلام کرد که این اکتشاف در چاه بشروش در منطقه فراساحلی الحمد شمالی - که امتیاز آن به این شرکت‌ها داده شده است - و در ۱۱ کیلومتری ساحل مصر واقع شده است. سهم هر یک از شرکت‌های انی و بی‌پی از منطقه فراساحلی الحمد شمالی ۳۷.۵ درصد است، در حالی که توتال ۲۵ درصد سهم دارد.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، پس از کشف میدان میدان گازی بزرگ ظهر توسط شرکت انی در سال ۲۰۱۵، مصر در سال‌های اخیر در مرکز تلاش برای اکتشاف گاز طبیعی در شرق مدیترانه قرار گرفته است.

انی اپراتور اصلی میدان گازی ظهر است و ۵۰ درصد سهام آن را در اختیار دارد. ۳۰ درصد از سهام این میدان گازی متعلق به شرکت روسنفت روسیه و ۱۰ درصد آن متعلق به شرکت‌های بی‌پی و مبادله است.

از زمان آغاز به کار فعالیت میدان گازی ظهر در سال ۲۰۱۸ مصر بازیگر مهمی در مدیترانه به شمار می‌آید، میدان گازی ظهر نقش مهمی در خودکفایی مصر در تولید گاز طبیعی مایع و بی‌نیازی به واردات آن بازی می‌کند.

کد خبر 305491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =