کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید نفت آمریکا در مه ۲۰۲۰

تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا در ماه مه امسال روزانه ۲ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در گزارش ماهانه خود در روز جمعه (دهم مردادماه) اعلام کرد که تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا در ماه مه کاهش یافته و با افت بی‌سابقه روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای به مجموع ۱۰ میلیون بشکه در روز رسیده است.

این افت که شدیدترین کاهش ماهانه ثبت‌شده با توجه به داده‌های سال ۲۰۰۵ است، پس از سقوط قیمت در بهار امسال به دلیل افزایش مازاد عرضه و کاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس نوظهور کرونا، اتفاق افتاد.

تگزاس، ایالت تولیدکننده عمده نفت خام آمریکا در این ماه تولید خود را ۷۶۴ هزار بشکه در روز کاهش داد. این در حالی است که تولید داکوتای شمالی نیز در ماه مه ۳۵۳ هزار بشکه در روز کاهش یافت. براساس این گزارش، حفاری‌های دریایی در خلیج مکزیک ایالات متحده نیز ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

در این ماه تقاضای بنزین نسبت به پارسال ۲۳.۲ درصد کاهش یافته و به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

تقاضای گازوئیل و دیگر فرآورده‌های میان‌تقطیر نیز با ۱۲.۶ درصد کاهش نسبت به پارسال، به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

براساس گزارش ۹۱۴ اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، تولید مجموع ماهانه گاز طبیعی ایالات متحده آمریکا در ۴۸ ایالت جنوبی این کشور در ماه مه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز (BCFD) کاهش یافته و به ۹۷ میلیارد فوت‌مکعب در روز رسیده که پایین‌ترین میانگین ماهانه از اکتبر سال ۲۰۱۸ است.

این افت، همچنین بیشترین کاهش ماهانه از ماه سپتامبر ۲۰۰۸ بود. تولید گاز ایالات متحده در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ به بالاترین سطح یعنی ۱۰۷ میلیارد بشکه در روز رسید، اما تقریباً پس از آن، هر ماه کاهش یافته است.

در تگزاس، بزرگ‌ترین ایالات تولیدکننده گاز، سطح تولید ماهانه در ماه مه با رقم بی‌سابقه ۲ و ۳۰۰ هزار میلیون فوت‌مکعب یا ۸.۱ درصد کاهش یافت و به ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت مکعب در روز رسید.

در پنسیلوانیا، دومین ایالت تولیدکننده گاز آمریکا نیز تولید گاز در ماه مه ۷۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز کاهش یافت و به ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز رسید.

کد خبر 305578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =