طرح‌های گازرسانی زمینه را برای سرمایه‌گذاری هموار کرده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با آغاز نهضت گازرسانی در سال‌های اخیر مردم نسبت به گذشته رفاه بیشتری دارند، گفت: پروژه‌های گازرسانی زمینه را برای سرمایه‌گذاری هموار کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، امروز (دوشنبه، ۱۳ مردادماه) در نشست افتتاح پروژه گازرسانی به ۷۷ روستا و آغاز به‌کار خط انتقال تقویتی جنوب مشهد که با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت برگزار شد، با تأکید بر اینکه در ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی، توسعه زیرساختی مورد نیاز جامعه بسیار پیشرفت داشته است، گفت: مجموعه خدماتی در حوزه‌های آب، برق، گاز، جاده، ارتباطات و... به عموم مردم ارائه شده است، همچنین در ۱۲ سال حضور بنده در عرصه نمایندگی مجلس، گازرسانی به بسیاری از روستاها و محله‌ها در خراسان رضوی صورت گرفته است.

وی افزود: برخی شهرها مانند کلات در ابتدای مجلس هشتم از نعمت گاز شهری محروم و بسیاری از مراکز شهرستان‌ها فاقد این نعمت خدادادی بودند، حتی محله طوسمان در اطراف مشهد با وجود اینکه از لحاظ میراث فرهنگی دارای اهمیت زیادی بود، سیستم گازکشی نداشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با آغاز نهضت گازرسانی در سال‌های اخیر، حداقل در مناطق مربوط به حوزه انتخابیه من، زمینه گازرسانی فراهم شد و اکنون مردم در مجموعه کشت و صنعت، منازل و محل کار نسبت به گذشته رفاه بیشتری دارند.

بسیاری از کشورهای نفتی دنیا در صورت بروز تحریم حتی قادر به تولید بنزین نیستند

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد ما توانست باوجود تحریم‌ها و مشکلات ظالمانه خارجی مقاومت خوبی داشته باشد، گفت: مهم‌ترین دلیل این موضوع این است که انقلاب اسلامی توانسته زیرساخت‌های مورد نیاز مردم را تا حد بسیار زیادی تأمین کند، اکنون بسیاری از کشورهای نفتی دنیا به دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب، در صورت بروز تحریم، حتی قادر به انجام کوچک‌ترین کارها مانند تولید بنزین نیستند.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: در گذشته از منبع انرژی سرخس جدا بودیم و در بحران سال ۸۶ پس از قطع واردات گاز از ترکمنستان، دچار مشکلات جدی شدیم که وزارت نفت با احداث خط گازرسانی به شمال کشور، این مشکل را برطرف کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گازرسانی زمینه را برای سرمایه‌گذاری هموار کرده است، افزود: مناطق صنعتی اطراف مشهد به دلیل محدودیت در تأمین انرژی دچار برخی مشکلات هستند که امیدواریم وزارت نفت این مشکل را نیز برطرف کند.

وی تصریح کرد: اکنون چند روستای استان خراسان رضوی فاقد گاز هستند که امیدواریم با همت و تلاش‌های وزارت نفت با گرفتن تصمیم‌های مناسب، این روستاها نیز از نعمت گاز بهره‌مند شوند و برنامه کلان پروژه گازرسانی توسط وزارت نفت ادامه یابد.

وزیر نفت همواره دغدغه ارتقای کیفیت و بهره‌وری را دارد

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزیر نفت دغدغه ارتقای کیفیت و بهره‌وری را دارد که در این زمینه مشغول تهیه اسنادی برای بهره‌برداری بهینه از منابع خدادادی است.

کد خبر 305667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =