صادرات روزانه نفت ونزوئلا به زیر ۴۰۰ هزار بشکه رسید

صادرات نفت خام ونزوئلا در ماه ژوئیه به کمتر از ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس داده‌های مؤسسه رفینیتیو ایکون و داده‌های شرکت نفت دولتی ونزوئلا (پدوسا)، صادرات این کشور در ماه ژوئیه تنها ۳۸۸ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز بوده که نسبت به ماه پیش از آن تقریباً تغییری نداشته، زیرا تحریم‌های آمریکا علیه پدوسا سبب محدود شدن فروش نفت این کشور شده است.

واشنگتن امسال فشار بر مشتریان، شریکان تجاری و شرکت‌های حمل‌ونقل پدوسا را که قصد داشتند با پنهان کردن یا تغییر کشور مقصد نفت ونزوئلا را خرید و فروش کنند، افزایش داده است تا تجارت نفت ونزوئلا را کاملاً متوقف کند.

این موضوع سبب شده است یافتن نفتکش و حمل‌ونقل نفت ونزوئلا برای بسیاری از مشتریان این شرکت روز به روز دشوارتر شود.

یک‌سوم صادرات نفت ونزوئلا در ماه گذشته مربوط به شرکت ریلاینس هند بود. مجوزی که این شرکت برای سوآپ نفت خام ونزوئلا از ایالات متحده گرفت، امکان حمل‌ونقل ۲۰ محموله نفت خام و فرآورده‌ را ممکن ساخت.

بهبود صادرات به هندوستان برای جبران کاهش صادرات به دیگر مشتریان ونزوئلا در ماه‌های اخیر کافی نبود و با وجود اینکه صادرات نفت خام ماه ژوئیه این کشور نسبت به ماه پیش از آن ۱.۸ درصد افزایش یافت، اما ۶۰ درصد کمتر از میانگین صادرات این کشور در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ بود.

این داده‌ها نشان می‌دهد که ونزوئلا همچنین ۸۸ هزار و ۶۵  بشکه در روز به اروپا و ۸۵ هزار و۲۶۰  بشکه در روز به کوبا نفت صادر کرده است.

پدوسا از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

واردات سوخت این کشور آمریکای جنوبی که تلاش‌های خود برای برآوردن تقاضای داخلی بنزین را در هفته‌های اخیر دوباره افزایش داده است نیز کاهش یافت و از ۶۳ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن به ۱۹ هزار بشکه در روز رسید.

براساس منابع نزدیک به فعالیت‌های پدوسا، فعالیت تمام پالایشگاه‌های این شرکت از اواخر ماه ژوئیه متوقف شده است.

کد خبر 305695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =