پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه به بهره‌برداری رسید

پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول با دستور رئیس‌جمهوری به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه امروز (پنجشنبه، ۱۶ مردادماه) با هدف تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول از سوی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به‌صورت رسمی افتتاح شد.

پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه که در مدت زمان چهار سال و براساس برنامه زمان‌بندی استاندارد به مدار تولید وارد شده است روزانه ۴.۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی دریافت می‌کند و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سالانه ۳۰۰ میلیون دلار درآمد از محل صادرات محصول این واحد نصیب کشور می‌شود.

۵۰ درصد از کل سرمایه‌گذاری انجام‌شده در پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه از مهندسی، مشاوره تا ساخت و نصب و تجهیزات از توانمندی‌های داخلی استفاده شده و این شرکت اشتغال‌زایی ۷۰۰ نفر را در زمان بهره‌برداری ایجاد کرده است.

این مجتمع که از شرکت‌های تابع هلدینگ پتروفرهنگ به شمار می‌رود با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰۰ میلیون دلار در زمینی به مساحت حدود ۸ هکتار در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی عسلویه اجرا شده و لایسنسور پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه هالدور تاپسودانمارک است.

پتروفرهنگ، از شرکت‌های تابع صندوق ذخیره فرهنگیان است و سود فعالیت‌های آن به فرهنگیان عضو تعلق می‌گیرد.

بهره‌برداری از ۱۷ طرح جهش دوم صنعت پتروشیمی برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی شده است که پتروشیمی میاندوآب به‌عنوان نخستین طرح یک ماه گذشته و سه طرح پتروشیمی کاوه و پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه و واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان نیز امروز به‌طور رسمی افتتاح شدند. با بهره‌برداری از این ۱۷ طرح، ظرفیت صنعت پتروشیمی از ۶۶ میلیون تن کنونی با ۳۵ درصد رشد به ۹۰ میلیون تن در سال می‌رسد.

بهره‌برداری از ۲۷ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰ و تحقق کامل جهش دوم صنعت پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است، به‌طوری که ظرفیت صنعت پتروشیمی به سالانه ۱۰۰ میلیون تن با درآمد ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.

کد خبر 305736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =