۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
  • کد خبر: 305766
قیمت نفت برنت به بالای ۴۵ دلار رسید

قیمت شاخص نفت خام برنت تا این ساعت از معاملات امروز (چهارشنبه، ۱۵ مردادماه) با یک دلار و ۱۳ سنت افزایش به ۴۵ دلار و ۴۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با یک دلار و ۶ سنت افزایش به ۴۲ دلار و ۷۸ سنت رسید.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز سه‌شنبه (۱۴ مردادماه) ۴۴ دلار ۴۳ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۴۱ دلار و ۷۰ سنت بود.

قیمت نفت بر خلاف ساعات اولیه معاملات امروز و پس از آنکه داده‌ها حکایت از افت قابل توجه در سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا دارد، به سمت افزایش گام برداشت، این در حالی است که نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا که به کاهش تقاضا می‌انجامد سبب شد این افزایش قیمت محدود باشد.

انفجار عصر سه‌شنبه (۱۴ مردادماه) انباری در بندر بیروت، پایتخت لبنان،  تاثیری بسزا بر قیمت نفت گذاشت؛ وقوع  این انفجار مهیب سبب شد پس از ماه‌ها قیمت ۴۵ دلار برای هر بشکه شکسته شود.

با این اتفاق و افزایش ریسک‌های سیاسی در خاورمیانه،‌ قیمت نفت که افزایش را از شامگاه سه‌شنبه آغاز کرده بود، ‌امروز نیز به رشد ادامه داد و بیش از ۲ درصد بالا رفت.

این درحالی است که خوشبین‌ترین فعالان نیز پیش از این اتفاق ناگهانی، قیمت ۴۵ دلار برای هر بشکه نفت را متصور نبودند و تنها انتظار داشتند سرمای هوا و افزایش تقاضا برای سوخت در نیمکره شمالی به رشد قیمت نفت کمک کند.

بیورنار تونهاگن، رئیس بخش پژوهش بازار نفت در مؤسسه ریستاد انرژی نیز گفت: روند صعودی امروز با اخبار ذخیره‌سازی نفت ایالات متحده قابل توجیه است، اما معتقدیم مردم باید در روزهای آینده دوباره در منازل خود پناه گیرند، زیرا ویروس کرونا دوباره مرکز صحنه را به خود اختصاص خواهد داد.

کد خبر 305766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =