تکلیف ۱۳ بسته کاری دیگر از طرح توسعه ۲۸ مخزن مشخص شد

تکلیف ۱۳ بسته دیگر از طرح نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با نهایی شدن فرآیند مناقصات و انتخاب پیمانکاران مشخص شده است و از این میان، قرارداد ۱۱ بسته طی روزهای آینده امضا می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی، مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر بالا گفت: به این ترتیب، تعداد بسته‌های تعیین‌ تکلیف‌شده طرح ۲۸ مخزن به عدد ۱۹ خواهد رسید.

وی توضیح داد: این ۱۱ بسته قراردادی شامل اهواز ۱۴، مارون ۳، ۶، ۱۴ و ۲۵، رامین، منصورآباد، سیاهمکان، زیلایی، چلینگر، گرنگان و بالارود است که شروع به کار آنها پس از امضای قراردادها ابلاغ خواهد شد. برای دو بسته دیگر شامل اهواز ۲۳۵ و پازنان نیز یک شرکت و یک کنسرسیوم آمادگی خود را برای اجرا و تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح اعلام کرده‌اند که بر اساس مقررات و پس از صدور مجوز از مراجع ذی‌صلاح، واگذاری بسته‌های قراردادی انجام خواهد شد.

محمدی با یادآوری اینکه پیش از این پیمانکاران ۶ بسته قراردادی شامل منصوری آسماری، رامشیر، گچساران خامی، لالی آسماری، کبود و نرگسی مشخص شده بود که عملیات اجرایی این قراردادها از ابتدای سال ۱۳۹۸ در جریان است، ادامه داد: از باقی بسته‌های قراردادی طرح توسعه ۲۸ مخزن، ۶ بسته شامل سولابدر، بینک، گلخاری، بی‌بی‌حکیمه، گچساران ۳۴ و لالی بنگستان در حال برگزاری فرآیند مناقصه است. مناقصه بسته گچساران ۱۲ نیز به‌زودی آغاز می‌شود و فرآیند گرفتن مصوبه شورای اقتصاد مربوط به بسته «قلعه نار» هم در حال طی شدن است.

طرح توسعه ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب شامل ۲۷ بسته قراردادی است که با اتکا به توانمندی شرکت‌های داخلی و با هدف افزایش و نگهداشت حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام، ایجاد اشتغال به‌ویژه در مناطقی که این پروژه‌ها اجرا می‌شوند، توانمندسازی پیمانکاران داخلی، تقویت ساخت داخل و انجام مسئولیت‌های اجتماعی در گستره استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و ایلام در دست اجراست.

کد خبر 305767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =