پیشرفت فیزیکی طرح احداث خط لوله گوره-جاسک از ۵۰ درصد گذشت

مجری طرح احداث خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک، پیشرفت فیزیکی این طرح را ۵۱ درصد عنوان کرد و گفت: به این منظور، حدود ۱۰ هزار نفر در کارگاه‌های مختلف مشغول کار هستند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمد سقایی امروز (چهارشنبه، ۱۵ مردادماه) در نشست بررسی اجرای طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک که با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد، افزود: همکاری مؤثر استانداری هرمزگان در پیشرفت مناسب این طرح سهم قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان در خصوص تأمین آب مورد نیاز پروژه، همکاری خوبی برای تسهیل امور در کمترین زمان ممکن داشته است و در حوزه محیط زیست نیز همکاری‌های خوبی به عمل آمده، ادامه داد: در این طرح، حدود ۹۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز داخلی یا بومی‌سازی شده است.

به گفته سقایی، این خط لوله تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و با اجرای طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، استان هرمزگان دارای بزرگ‌ترین بندر صادراتی نفت در کشور خواهد شد.

طرح انتقال نفت خام گوره - جاسک مشتمل بر بخش‌های مختلفی از جمله ساخت حدود هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ، احداث پنج ایستگاه پمپاژ، ساخت مخازن ذخیره‌سازی و ساخت اسکله صادراتی است و با اجرای آن، امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی گوره در استان بوشهر به منطقه جاسک در ساحل دریای عمان فراهم می‌شود و جاسک به‌عنوان دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور، اهمیتی راهبردی می‌یابد. ضرورت پیشبرد موازی و یکپارچه هر یک از پروژه‌ها، افزون بر تنوع بخش‌های اجرای کار، بر حساسیت‌ها، پیچیدگی‌ها و سختی‌های اجرای این طرح ملی افزوده است.

کد خبر 305780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =