کاهش تاریخی شمار دکل‌های آمریکا برای چهاردهمین هفته پیاپی

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز از تداوم کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا برای چهاردهمین هفته پیاپی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی را برای چهاردهمین هفته پیاپی به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش دادند، این در حالی است که با افزایش قیمت نفت، بعضی تولیدکنندگان دوباره حفاری را آغاز کرده‌اند.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۱۷ مردادماه) خود آورده است که با کاهش چهار دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به هفتم اوت (جمعه، ۱۷ مردادماه) به ۲۴۷ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسید. 

تعداد کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته، نسبت به هفته مشابه آن در سال گذشته میلادی که ۶۸۷ دستگاه بود، ۷۴ درصد کاهش یافت. تعداد کل دکل‌ها از ماه مارس یا کاهش یافته، یا ثابت مانده است.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، با چهار دستگاه افزایش به ۱۷۶ دستگاه رسید و کمترین تعداد از ژوئیه سال ۲۰۰۵ را ثبت کرد، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با ۶۹ دستگاه تغییری نکرد و ثابت ماند.

بیش از نیمی از کل دکل‌های نفتی ایالات متحده در حوضه پرمین در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو قرار دارند که در هفته جاری با کاهش سه دستگاه، شمار دکل‌های فعال این منطقه به ۱۲۱ مورد و کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۲۰۱۱) رسید. شمار دکل‌های گاز این منطقه نیز با افزایش یک دستگاه به ۱۲۲ مورد رسید.

در حالی که قیمت نفت ایالات متحده از آغاز سال جاری به دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود ۳۲ درصد کاهش یافته است، قیمت نفت خام ایالات متحده با افزایش ۱۱۹ درصدی در چهار ماه گذشته و با امید به بهبود اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا، روز جمعه به حدود ۴۱ دلار برای هر بشکه رسید.

تحلیلگران اعلام کردند افزایش قیمت نفت شرکت‌های انرژی را ترغیب خواهد کرد روند کاهش تعداد دکل‌ها را کندتر کنند و احتمال دارد اواخر امسال چند دستگاه به شمار دکل‌ها اضافه شود.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به‌عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 305807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =