امکان تشدید شیوع کرونا در خوزستان وجود دارد

رئیس فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران گفت: استان خوزستان از وضع قرمز خارج شده است، اما این به معنای برطرف شدن خطر بیماری کووید- ۱۹ نیست و بی‌توجهی به مسائل بهداشتی می‌تواند سبب تشدید شیوع بیماری شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، پریسا قاسمی با اشاره به کنترل نسبی شیوع ویروس پرخطر کرونا در استان خوزستان گفت: پایداری و تثبیت این وضع منوط به رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی فردی و عمومی است.

وی افزود: با توجه به فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی وسیع از سوی دستگاه‌ها و متولیان بهداشت و درمان، تلاش مستمر رسانه‌های جمعی و همکاری شهروندان، استان خوزستان از وضع قرمز خارج شده است، اما این به معنای برطرف شدن خطر بیماری کووید ۱۹ نیست و بی‌توجهی به مسائل بهداشتی می‌تواند سبب تشدید شیوع بیماری شود.

قاسمی با بیان اینکه مجموعه کارکنان این شرکت که بالغ بر ۱۵ هزار نفر می‌شوند در بخش‌های عملیاتی، پشتیبانی و ستادی در یک تشریک مساعی جمعی، رعایت دستورعمل‌های بهداشتی را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دادند، اظهار کرد: همکاران در این اداره و مدیریت‌های منابع انسانی، ایمنی، بهداشت و محیط زیست و دیگر بخش‌های شرکت در 6 ماه گذشته در تلاشی مستمر و مؤثر ضمن فرهنگ‌سازی و اجرایی کردن ابلاغیه‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و کاربست پروتکل‌های بهداشتی همه همت خود را به‌کار گرفتند که سلامت کارکنان و به تبع آن خانواده‌های آنان حفظ و با اقدام‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای تبعات شیوع  ویروس به حداقل ممکن برسد.

رئیس فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه تاکنون داروی قطعی برای پیشگیری و درمان کووید ۱۹ رونمایی نشده است، افزود: در همین حال مطالعات و بررسی‌ها در جهان نشان داده که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست‌ها در مهار شیوع این بیماری و کنترل آن بسیار اثربخش بوده است.

وی اظهار کرد: جا دارد کارکنان شرکت همچنان نکات بهداشتی را که به آن اشاره شد با دقت و وسواس مدنظر قرار دهند تا سلامت خود، خانواده و جامعه را حفظ  کنند و شاهد کاهش استرس و نگرانی از گرفتار شدن به این ویروس باشیم.

قاسمی گفت: این موضوع به‌ویژه در بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی از جمله دستگاه‌ها و اردوگاه‌های حفاری، سالن‌های غذاخوری و سرویس‌های ایاب و ذهاب در موقعیت‌ها و مناطق عملیاتی و کارگاه‌های فنی بسیار مورد تأکید است و ضرورت دارد شیوع این ویروس خطرناک به واقع جدی گرفته شود و واقف باشیم که با رعایت و به‌کارگیری نکات بهداشتی می‌توانیم به سلامت از شرایط سخت کرونایی عبور کنیم.

کد خبر 305817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =