گواهینامه کیفیت تجهیزات نفتی ۹۰ روزه صادر می‌شود

گواهینامه کیفیت محصولات، کالاها و تجهیزات صنعت نفت در یک بازه زمانی ۹۰ روزه از سوی نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد ایروانی، رئیس نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران صبح امروز (دوشنبه، ۲۰ مردادماه) در آیین اعطای نخستین گواهینامه کیفیت کالا و تجهیزات صنعت نفت به این نهاد، گفت: بر اساس بررسی مدارک و انجام صحت‌سنجی‌ها، فرآیند کلی برای صدور یک گواهینامه به ۹۰ روز زمان نیاز دارد و هم‌اکنون ۹ گروه از ۱۰ گروه کالایی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت، تائید صلاحیت شده است.

وی از راه‌اندازی یک سامانه اتوماسیون به‌منظور افزایش بازدهی و بالابردن سرعت انجام کارها خبر داد و اظهار کرد: این سامانه بر اساس مطالعات تطبیقی طراحی شده است تا بتوان در بازه زمانی کوتاهی گواهینامه‌ها را صادر کرد.

ایروانی افزود: از امروز آمادگی داریم برای چهار گروه از کالاهای صنعت نفت، ۴۵ درخواست صدور گواهینامه کیفیت داشته باشیم که سال آینده گروه‌های دیگری نیز افزوده خواهند شد.

تاکید بر تسریع ارزیابی‌ها

مجید محمدپور، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) نیز در این آیین گفت: کارهای بسیار بزرگی در زمینه صدور گواهینامه کیفیت در انجمن تجهیزات صنعت نفت ایران انجام شده است و باید عنوان کرد که در بحث استاندارد IPI به ۸۰ درصد داخلی‌سازی رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه از مزیت‌های گواهینامه کیفیت در انجمن استصنا این است که می‌توانیم هرچه سریع‌تر به‌ سمت صادرات حرکت کنیم، افزود: در فرآیند ارزیابی کیفیت باید سازوکاری ایجاد کرد تا ارزیابی‌ها سریع‌تر انجام و هدف موردنظر محقق شود.

فرصتی خوب برای نمایش توانمندی‌های داخلی

امیرعباس اختراعی، عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت جنوب نیز در این آیین گفت: بدون شک بهره‌مندی از گواهینامه کیفیت کالا و تجهیزات صنعت نفت، فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی‌های سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت خواهد بود.

وی افزود: باید در اعطای گواهینامه کیفیت کالا در صنعت نفت معیارهای ثابت و روشنی داشته باشیم.

اختراعی تصریح کرد: مشکلات تحریم وجود دارد، اما با برنامه‌ریزی و گرفتن تصمیم‌های درست می‌توانیم بر چالش‌ها غلبه کنیم.

کد خبر 305860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =