۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
  • کد خبر: 305888
کاهش خیره‌کننده تولید شرکت‌های بزرگ نفتی

پنج شرکت بزرگ نفتی جهان اعلام کردند که ارزش سرمایه‌ها و تولید خود را به مقدار قابل توجهی پایین آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پنج شرکت بزرگ نفتی جهان در سه ماه دوم سال جاری میلادی ارزش دارایی‌های خود را تقریباً ۵۰ میلیارد دلار کاهش دادند، زیرا در پی همه‌گیری ویروس کرونا، قیمت و تقاضای سوخت با افت شدید روبه‌رو شد و این شرایط کاهش تولید را در پی داشت.

کاهش دارایی‌ها و بازگشت سرمایه، نشان از عمق مشکل در سه ماه دوم امسال دارد، تقاضای سوخت در مقطعی از زمان در سراسر جهان  بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته بود و هنوز هم پایین‌تر از سطح پیش از همه‌گیری ویروس کرونا باقی مانده است.

چند نفر از مدیران این شرکت‌ها اعلام کردند که به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا که سبب مرگ بیش از ۷۰۰ هزار نفر شده است، کاهش ارزش دارایی بسیاری را ثبت کرده‌اند و انتظار دارند سطح تقاضا برای چند فصل دیگر نامتوازن باقی بماند، زیرا سفرها کاهش یافته است و مردم از سوخت کمتری استفاده می‌کنند.

از میان این پنج شرکت، شرکت اکسون موبیل کاهش ارزش دارایی قابل توجهی نداشته است؛ اما براساس اعلام این شرکت ارزیابی دوباره برنامه‌هایش می‌تواند سبب افت ارزش بخش قابل توجهی از دارایی‌ها شود و حذف ۲۰ درصد یا ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بشکه از ذخایر نفت و گاز این شرکت را مشخص کند.

در مقابل بی‌پی ۱۷ میلیارد دلار ضرر کرد. بی‌پی اعلام کرده است قصد دارد در سال‌های آینده هزینه‌های خود را بر انرژی‌های تجدیدپذیر متمرکز کند و سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز طبیعی را کاهش دهد.

بی‌پی پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی روزانه یک میلیون بشکه نفت و گاز معادل نفت از تولید کنونی روزانه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌ معادل نفت بکاهد.

از این پنج شرکت، اکسون با تولید روزانه ۳ میلیون و ۶۴ هزار بشکه نفت و گاز معادل نفت است، اما تولیدش در فاصله سه ماه نخست و دوم امسال روزانه ۴۰۸ هزار بشکه معادل نفت کاهش یافته است. این پنج شرکت بزرگ که شورون، شرکت انگلیسی – هلندی شل و توتال را نیز شامل می‌شود، هزینه‌های سرمایه‌ای را هم در بازه زمانی سه‌ماه اول تا دوم ۲۵ میلیارد دلار کاهش دادند.

کد خبر 305888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =