انتقال گاز در تأسیسات شهید مکوندی‌فرمنطقه یک عملیات پایدار شد

سرپرست منطقه یک عملیات انتقال گاز اعلام کرد که تعمیرات اضطراری واحد B تأسیسات شهید مکوندی‌فر به‌منظور پایداری انتقال گاز در گرمای بالای ۵۰ درجه با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، ابوالفضل ظهیری در این باره گفت: با توجه به ایجاد نقص فنی و خارج شدن ایستگاه از مدار انتقال گاز در تأسیسات شهید مکوندی‌فر، در اسرع وقت نشستی با حضور تیم کارشناسی تعمیرات روتین تشکیل و پس از بررسی‌های لازم و عیب‌یابی دستگاه‌ها، مقرر شد ۶ عدد از پاور پیستون‌ها خارج و تعمیر شوند.

وی افزود: با وجود تنگناهای عملیاتی از قبیل گرمای طاقت‌فرسا و رطوبت بالای ۸۰ درصد، براساس هماهنگی معاونت عملیات تأسیسات منطقه، با تلاش و همدلی تیم تعمیرات اساسی مکانیک ضربه‌ای و دورانی و همچنین تعمیرات روتین تأسیسات شهید یوسفی، تعمیرات انجین کلارک آغاز شد که با انجام این عملیات ۶ عدد از پاور پیستون‌ها و قطعات معیوب تعویض شد و پس از تست، واحد مذکور در مدار پایداری انتقال گاز قرار گرفت و از هدررفت گاز جلوگیری شد.   

سرپرست منطقه یک عملیات انتقال گاز در پایان ضمن قدردانی از عوامل مجری این کار، تصریح کرد: این تعمیرات در بازه زمانی کوتاه با توجه به شرایط اقلیمی خاص این منطقه عملیاتی تأثیر بسزایی در کنترل هدررفت گاز و پایداری انتقال گاز داشت.

تأسیسات شهید مکوندی‌فر از قدیمی‌ترین تأسیسات منطقه و شرکت انتقال گاز ایران است که وظیفه دریافت گاز حامل نفت از NGL 200، فشارافزایی و انتقال آن به پالایشگاه گاز بیدبلند را برعهده دارد.

کد خبر 305896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =