آمادگی وزارت نفت برای واگذاری سهام پالایشگاه‌ها به روش وزارت اقتصاد

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت از آمادگی وزارت نفت برای واگذاری سهام پالایشگاه‌ها به روش مورد نظر وزارت امور اقتصاد و دارایی خبر داد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر با هماهنگی و همکاری مستمر و بیشتر این امکان فراهم شود.

به گزارش شانا، هوشنگ فلاحتیان در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبر با اشاره به اینکه وزارت نفت در طول سال‌های اخیر موفقیت‌های بسیار خیره‌کننده‌ای در واگذاری شرکت‌های وابسته تابع داشته است، تصریح کرد: هم‌اکنون نیز آماده واگذاری تعداد بسیار بسیار محدودی از سهام پالایشگاه‌ها هستیم. همواره در مکاتبات و دیدارهایی که با همکارانمان در وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی داشته‌ایم این موضوع را اعلام و تأکید کردیم به هر طریقی تشخیص می‌دهند سهام به مردم واگذار شود.

وی افزود: پس از مصوبه مجلس در قالب بودجه ۹۹ نشست‌های متعددی میان وزارت نفت و سازمان خصوصی‌سازی برگزار و راهکارهای مختلف واگذاری سهام پالایشگاه‌ها در قالب قانون و مقرراتی که وجود دارد و همچنین اساسنامه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بررسی شد.

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت اظهار کرد: ما در نشست‌های متعدد به‌صورت رسمی اعلام کردیم آماده هرگونه همکاری برای واگذاری سهام پالایشگاه‌ها هستیم و هم اینک نیز از این تریبون خدمت همه مردم و مسئولان اعلام می‌کنم به هر روشی که وزارت امور اقتصاد و دارایی تشخیص دهد چه به‌صورت صندوق ETF، چه به‌صورت بلوکی و چه با دیگر روش‌هایی که امکان‌پذیر باشد این کار را انجام دهد.

کد خبر 305908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =