بهره‌مندی بیش از ۹۸ درصد خانوارهای گیلانی از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اعلام کرد که هم‌اکنون همه شهرها و ۲ هزار و ۳۵ روستای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن اکبر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هم‌اکنون میانگین بهره‌مندی خانوارهای گیلانی از گاز طبیعی به بالای ۹۸ درصد رسیده و این شرکت یک میلیون و ۱۱۰ هزار مشترک گاز طبیعی دارد که برای تحقق این مهم، بیش از ۲۱ هزار کیلومتر شبکه گاز اجرایی و ۶۰۰ هزار انشعاب گاز در استان نصب شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت گاز استان گیلان در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: با گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور در اسفندماه سال گذشته، خدمات کنتورخوانی شرکت گاز گیلان حدود سه ماه و تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال متوقف شده بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ادامه داد: خوشبختانه به دلیل بهره‌مندی از زیرساخت‌های مناسب توانستیم با تبدیل تهدید کرونا به فرصت، سیستم ارائه خدمات غیرحضوری شرکت را تقویت کنیم و توسعه دهیم و هم‌اکنون مشترکان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به اداره‌ها و با شماره‌گیری تلفن ۳۴۱۴ در ساعات اداری روز، خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

اکبر تصریح کرد: مردم همچنین می‌توانند در صورت نیاز به یکی از ۱۵۸ دفتر پیشخوان طرف قرارداد شرکت گاز در استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به مصرف گاز در استان گیلان گفت: مشترکان گاز طبیعی در سال ۹۸ در مجموع بالغ بر ۶.۳ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند که از این میزان سهم بخش نیروگاهی حدود ۴۹ درصد و سهم بخش خانگی ۳۳ درصد بوده، همچنین ۱۰ درصد در بخش صنعتی و کشاورزی، ۵ درصد در بخش حمل‌ونقل و ۳ درصد در بخش تجاری مصرف شده است.

کد خبر 305937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =