۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
  • کد خبر: 305970
فاز دوم پروژه مدیریت دانش در ملی حفاری کلید خورد

پروژه مدیریت دانش با عنوان پروژه پژوهشی مستندسازی و به اشتراک‌گذاری تجارب سازمانی به میزبانی مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران وارد فاز اجرا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مجری این طرح که از سوی مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت انتخاب شده، دانشگاه شهید بهشتی است. مدت اجرای پروژه  ۹ ماه است و اکنون مراحل نصب نرم‌افزار روی دیتابیس شرکت تکمیل و وارد فاز اجرا در پایلوت شده است.

مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: با توجه به اهمیت و رویکرد به مدیریت دانش در دنیا، این طرح از سوی این امور تعریف و پس از فراخوان و در مراحل قانونی، عقد قرارداد پژوهشی با دانشگاه شهید بهشتی انجام شد. این طرح برای نخستین‌بار از سوی شرکت ملی حفاری ایران اجرا می‌شود.

وی افزود: نرم‌افزار مربوطه برای جمع‌آوری و انتشار تجارب و دانش فنی کارکنان کاربرد دارد و کارکنان فعال از کارکنان غیرفعال تفکیک می‌شوند و این موضوع سبب ایجاد انگیزه بیشتر در میان کارکنان می‌شود.

عرشیان تصریح کرد: فاز نخست پروژه شامل بررسی شرایط و بلوغ سازمانی شرکت در زمینه مدیریت دانش و نصب نرم‌افزار از اردیبهشت‌ماه اجرا شد و در فاز بعدی پروژه، نیاز به تعیین پایلوت برای اجرای پروژه بود که با توجه به همه جوانب از جمله های‌تک بودن، ایجاد ارزش افزوده قابل توجه از فعالیت‌ها و نیز سطح تحصیلات و تخصص بالا، مدیریت خدمات ویژه حفاری انتخاب شد و امیدواریم کل سازمان از نتایج مثبت آن بهره‌مند شود.

علی دقایقی، مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران نیز در بیان توانمندی‌های این مجموعه گفت: در این پروژه اطلاعات و دانش کارکنان مستندسازی می‌شود و در سال‌های بعد مهندسان و کارکنان جوان می‌توانند از اطلاعات کارشناسان پیشکسوت شرکت استفاده کنند و افزون بر این، در بخش امتیازدهی این سامانه می‌توان از کارکنان فعال و نخبه شرکت قدردانی کرد.

نوید نظافتی، مجری طرح و نماینده دانشگاه شهید بهشتی هم گفت: در سامانه مدیریت دانش هر شخص توانایی ثبت درس‌آموخته‌های خود را به نام خود دارد و همه کاربران یا کارکنان می‌توانند از درس‌آموخته‌های تأییدشده همکاران خود مطلع شوند و ضمن ایجاد انگیزش میان کارکنان، تلاش و فعالیت کارکنان دیده و ثبت می‌شود.

وی اظهار کرد: از طریق این نرم‌افزار مدیریت‌ها ظرفیت‌های خود را بررسی می‌کنند و به این ظرفیت‌ها دسترسی خواهند داشت و به تجارب کارکنان امتیاز تعلق می‌گیرد.

کد خبر 305970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =