۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
  • کد خبر: 305993
خراسان رضوی؛ رتبه نخست شبکه‌گذاری گاز ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی اعلام کرد که این شرکت با ۳۵ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری رتبه نخست این بخش را در کشور دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن افتخاری گفت: کسب این رتبه در حالی است که این استان با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک پس از استان تهران در رتبه دوم است.

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی از منظر خانوار روستایی بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی پس از استان مازندران رتبه بعدی را دارد، همچنین از منظر تعداد انشعاب نیز با بیش از یک میلیون انشعاب، پس از استان‌های تهران و اصفهان مقام سوم را دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با بیان اینکه سال ۹۸ بالغ بر ۱۲ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در این استان مصرف شده، با اشاره به آغاز پویش استان سبز از خراسان رضوی، گفت: ضریب بهره‌مندی روستایی استان هم‌اکنون به ۹۲ درصد رسیده و از منظر شهری هم ۱۰۰ درصد یعنی تمامی شهرها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و در مجموع حدود ۹۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارد.

افتخاری افزود: در بخش صنایع هم تاکنون از مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مشمول گازرسانی در حوزه مصوبه شورای اقتصاد، بالغ بر ۹۰۰ واحد گازدار شده‌اند و گازرسانی به ۹۰۰ واحد دیگر هم در حال اجرا است و ان‌شاءالله پیمان‌سپاری باقی‌مانده صنایع را امسال انجام خواهیم داد.

وی تأکید کرد: امیدواریم با حمایت‌های وزیر نفت و معاون ایشان در امور گاز بتوانیم طرح‌های گازرسانی به روستاهای واجد شرایط و صنایع مشمول مصوبه شورای اقتصاد استان  خراسان رضوی را تا پایان سال آینده تکمیل کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: برنامه‌های این شرکت همسو با برنامه‌های تبیین‌شده وزارت نفت است و امیدواریم در دو بخش برنامه گازرسانی به یک میلیون خانوار شهری و روستایی کشور و گازرسانی به ۷ هزار و ۱۲۲ واحد صنعتی و تولیدی بتوانیم اهداف تعیین‌شده را محقق کنیم.

افتخاری تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های راهبردی شرکت ملی گاز ایران که توسط وزیر نفت ابلاغ‌شده، تکمیل گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان است که با توجه به توانمندی و تجربه‌ای که در خراسان رضوی وجود داشته، اجرای ۴۲۰ کیلومتر شبکه و احداث ۱۲ ایستگاه تقلیل فشار سی‌جی‌اس و تی‌بی‌اس شهر زاهدان به‌عهده ما گذاشته شد که امیدواریم این مهم را به‌صورت کامل در نیمه اول امسال به اتمام برسانیم و در تحقق این مهم نیز نقش خود را به‌خوبی ایفا کنیم.

وی درباره آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال ملک‌آباد - مشهد هم گفت: با توجه به عبور حدود ۴۰ کیلومتر از خط انتقال عبوری  سرخس - نکا از داخل شهر مشهد و دستور وزیر نفت برای مدیریت این خط به‌صورتی که حریم آن تقلیل یابد، اجرای خط انتقال ۳۶ اینچ به طول ۴۰ کیلومتر همراه با نصب تجهیزات بین راهی آغاز شده که با اجرای این خط انتقال، شهر مشهد از نظر پدافند غیرعامل و تأمین گاز، شرایط بهتری پیدا می‌کند.

کد خبر 305993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =