بخش عمده‌ نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی تأمین می‌شود

معاون مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی را مکمل ادامه توسعه این صنعت دانست و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها بخش عمده‌ای از نیاز صنایع پایین‌دستی در کشور برآورده می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حسن عباس‌زاده درباره طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی اظهار کرد: این طرح‌ها مکمل ادامه توسعه کل صنعت هستند و اهداف طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی به‌طور کامل تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده تأمین نیاز صنایع داخلی (پایین‌دستی) است که با بهره‌برداری از طرح‌های پیشران بخش عمده‌ای از نیازهای کشور برآورده می‌شود.

معاون مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: توسعه زنجیره ارزش، کاهش خام‌فروشی، ارزش افزوده بیشتر با جدیت پیگیری می‌شود و امید است با کمک دولت و مجلس و همکاری هلدینگ‌های پتروشیمی بتوانیم اهداف پیش‌بینی‌شده را محقق کنیم.

عباس‌زاده درباره نحوه همکاری هلدینگ‌های پتروشیمی در طرح‌های جهش سوم و پیشران صنعت گفت: هلدینگ‌های پتروشیمی نقش کلیدی و تعیین‌کننده‌ای در طرح‌های توسعه‌ای صنعت ایفا می‌کنند، این شرکت‌ها بخشی از درآمد خود را در طرح‌های توسعه‌ای در مسیر تحقق زنجیره ارزش سرمایه‌گذاری و بعضی از آنها نیز طرح‌های جدید تعریف کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در طرح‌های پشیران، هلدینگ نفت و گاز پارسیان یک طرح MTP تعریف کرده، هلدینگ پتروفرهنگ قرار است طرحی مشابه را اجرا کند و هلدینگ خلیج فارس نیز به دنبال ساخت یک طرح PDH است؛ البته طرح‌هایی که اشاره شد افزون بر طرح‌های از پیش برنامه‌ریزی شده ازسوی این هلدینگ‌هاست.

معاون مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام‌فروشی یکی از برنامه‌های کلان صنعت پتروشیمی است و همسو با این اهداف در جهش دوم و سوم صنعت اقدام‌هایی مؤثر در حال اجراست، تصریح کرد: تولید محصولات جدید و راهبردی با هدف تأمین نیاز داخل و نیز صادرات هدف‌گذاری شده است و در آینده ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران رشدی قابل توجه را ثبت می‌کند.

کد خبر 306035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =