صرفه‌جویی ارزی به مدد بهره‌گیری از توان شرکت دانش‌بنیان در تعمیرات توربین

مدیر منطقه ۲ عملیات انتقال گاز اقدام یک شرکت دانش‌بنیان برای مقابله با تحریم و جلوگیری از خروج ارز از کشور را تشریح کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مجتبی گلستانه در بازدید از فرآیند تعمیرات ۲۵ هزار ساعته دو دستگاه توربین DU80 در یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی، گفت: تلاش عینی و عملی شما به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان، مصداق عینی تحقق جهش تولید است.

وی با بیان اینکه تعمیرات این نوع توربین‌ها به دلیل پیچیدگی بسیار بالا و فناوری متفاوت با توربین‌های دیگر (دارای سه شافت با سه سرعت گردش متفاوت) پیش از این در خارج از کشور انجام می‌شد، افزود: در سال‌های اخیر یک شرکت بزرگ ایرانی نیز اقدام به تعمیر این نوع توربین در زمینه تجهیزات دوار می‌کرد که خوشبختانه امسال و برای نخستین بار دو شرکت ایرانی دیگر نیز عزم خود را برای تعمیرات این توربین‌ها جزم کردند که یکی از این دو شرکت، دانش‌بنیان است.

مدیر منطقه ۲ عمیلات انتقال گاز تصریح کرد: ضمن آرزوی موفقیت برای همه متخصصان و شرکت‌های توانمند ایرانی، با این اقدام ضمن شکست تحریم و جلوگیری از خروج ارز از کشور، زمینه رقابت عادلانه در بین شرکت‌های ایرانی فراهم شده است.

گلستانه همچنین  اظهار کرد: نکته قابل توجه در این فرآیند تعمیراتی این است که شرکت‌های ایرانی افزون بر تعمیرات، نسبت به ساخت  قطعات اساسی مورد نیاز جهت تعویض نیز اقدام کرده‌اند که برخی از این قطعات مانند پره‌های توربین، کمپرسور هوا و بخش‌های داغ مانند لاینرها و وین‌ها دارای فناوری بسیار پیچیده هستند، در عین حال یکی از مواردی که سبب معرفی، اتصال و در نهایت رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه‌های جهانی و فرامرزی می‌شود، تقویت و حمایت از آنها است که باید اهتمام بیشتری به این موضوع داشت.

کد خبر 306045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =