۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
  • کد خبر: 306283
هم‌اندیشی برای مقابله با کرونا در نفت و گاز شرق

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق بر تهیه و تامین ملزومات بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: واحدهای تهیه‌کننده لازم است برای ماه‌های آینده پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا از این حیث با مشکل روبه‌رو نشویم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدابوالحسن محمدی در نشست هم‌اندیشی کمیته بحران مقابله با شیوع ویروس کرونا از روند رو به بهبود شرایط و کاهش تعداد مبتلایان در شرکت ابزار خرسندی کرد و با تاکید بر اهمیت سلامتی کارکنان به‌ویژه در شرایط کنونی خواستار توجه بیشتر در تهیه و تامین نیازهای بهداشتی شد.

وی گفت: یکی از مواردی که لازم است به آن توجه بیشتر شود مربوط به سرویس‌های رفت و آمد کارکنان و خانواده‌هاست و باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سرویس‌ها به‌طور مستمر کنترل و نظارت شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با اشاره به آغاز ماه محرم و تفاوت عزاداری‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته و همچنین احتمال افزایش تجمعات، خواستار رعایت دقیق دستورعمل‌های بهداشتی و توجه و کنترل بیشتر به الزام‌ها و موارد ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در اجرای مراسم‌ها شد.

احتمال ورود دوباره به دوان اوج کرونا در پاییز

هرمز حسن‌زاده، رئیس واحد سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق کشور نیز در این نشست با اشاره به مشخص نبودن روند شیوع بیماری کرونا در ماه‌های آینده گفت: بر اساس شواهد، شرایط و پیش‌بینی‌های انجام شده احتمال ورود به موج سوم کرونا در پاییز امسال زیاد است.

وی افزود: با توجه به تجربه سال‌های گذشته درباره احتمال افزایش شیوع ویروس آنفولانزا در پاییز و نیز همزمانی آنفولانزا با ویروس کووید- ۱۹، تشخیص و تمایز بین دو بیماری سخت‌تر می‌شود و این موضوع ممکن است روند درمان را با مشکل‌ روبه‌رو کند.

رئیس واحد سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق کشور واکسینه شدن با واکسن آنفولانزا را بهترین راه دانست و تصریح کرد: بهترین راه حل در این مقطع که می‌تواند تا حدود زیادی به روند تشخیص نوع بیماری و انتخاب شیوه درست درمان کمک کند واکسینه شدن با واکسن آنفولانزاست و نیاز است در این باره تمهیدات لازم اندیشیده شود.

حسن‌زاده همچنین به احتمال ابتلای دوباره به ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: ابتلا به کرونا، ایمنی قابل توجهی را در افراد پس از بهبود ایجاد نمی‌کند و این موضوع یکی از دلایل افزایش پیچیدگی فرایند ساخت واکسن برای این ویروس است.

وی مهم‌ترین راه انتقال ویروس کرونا را از طریق افراد و تنفس دانست و عنوان کرد: با بالا رفتن سطح آگاهی و دانش متخصصان درباره این ویروس جدید، احتمال انتقال بیماری از طریق سطوح کمرنگ‌تر شده و مهم‌ترین عامل انتقال از راه تنفس است که اهمیت استفاده از ماسک را نشان می‌دهد.

رئیس واحد سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق کشور ادامه داد: رفتار کوید ۱۹ در افراد مختلف کاملا متفاوت است لذا در صورتی که افراد به صورت جدی با این بیماری درگیر نشوند، ۱۴ روز پس از بهبودی می‌توانند مشغول به کار شود و در صورتی‌که نوع شدید بیماری متوجه فرد باشد حتما با نظر پزشک نیاز به استراحت بیشتری دارد.

کد خبر 306283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =