تکمیل زنجیره تولید در صنعت پتروشیمی راه دور زدن تحریم‌هاست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صنعت پتروشیمی پیشران توسعه کشور است، گفت: در شرایط کنونی که تحریم‌های اقتصادی مشکلاتی برای فروش نفت ایجاد کرده، تکمیل زنجیره تولید در صنعت پتروشیمی راه دور زدن تحریم‌هاست.

الله‌وردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به سفر چندی پیش برخی اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به منطقه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اشاره کرد و گفت: در این بازدید به‌خوبی مشاهده شد که صنعت پتروشیمی دارای ظرفیت عظیمی است که باید از چنین توانایی برای ارزآوری کشور استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران ذخایر عظیم نفت و گاز را در اختیار دارد، افزود: زمانی که صحبت از جلوگیری از خام فروشی مطرح می‌شود یکی از راهکارهای رسیدن به چنین هدفی توسعه و پیشرفت صنعت پتروشیمی است، این صنعت یک منبع درآمدی بزرگ است که بیشترین صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است و می‌تواند پشتوانه اقتصادی کشور باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پتروشیمی صنعتی سودآور و ارزآورست، از این رو جایگزینی صادرات غیرنفتی به‌منظور افزایش درآمدهای کشور باید به عنوان یک اصل، مدنظر قرار گیرد. البته استفاده از فناوری‌های روزآمد در این صنعت نیز روند توسعه آن را شتاب می‌دهد.

دهقانی با تاکید بر اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در همه حال آماده کمک به صنعت پتروشیمی کشور و یا رفع مشکلات آن است، عنوان کرد: : پتروشیمی را می‌توان زیربنای صنعت کشور و پیشران توسعه دانست، این صنعت در ایران امکانات و ظرفیت‌های خوبی دارد باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

کد خبر 306286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =