۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
  • کد خبر: 306293
ترکیه در دریای سیاه ذخیره گازی کشف کرد

رئیس جمهوری ترکیه از کشف بزرگترین ذخیره گازی ترکیه در دریای سیاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از استانبول، ترکیه روز جمعه (۳۱ مردادماه) از بزرگترین کشف ذخیره گاز طبیعی خود خبرداد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور ظرفیت این ذخیره گازی در دریای سیاه را ۳۲۰ میلیارد متر مکعب (۱۱ تریلیون و ۳۰۰ میلیون فوت مکعب) اعلام کرد و افزود: این میدان بخشی از ذخایری حتی بزرگتر است و تا سال ۲۰۲۳ قابل برداشت خواهد بود.

اگر این گاز به صورت تجاری قابل استخراج باشد، این کشف می‌تواند وابستگی ترکیه به روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان را در واردات انرژی تغییر دهد.

وی گفت: آنکارا مصمم است سرانجام به صادرکننده خالص انرژی بدل شود.

رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی تلویزیونی گسترده‌ای در یک کاخ عثمانی در استانبول و در حالی که تصاویر کشتی حفاری‌ در غرب دریای سیاه پخش می‌شد، اظهار کرد: ترکیه بزرگترین ذخیره گاز طبیعی تاریخ خود را در دریای سیاه کشف کرده است.

این کشتی در حدود ۱۰۰ مایل دریایی (حدود ۱۸۵ کیلومتری) شمال سواحل ترکیه، به این اکتشاف دست یافته است.

تحلیلگران در این باره اظهار کردند: مشخص نیست ۳۲۰ میلیارد مترمکعبی که رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرده است به کل ظرفیت گاز یا مقدار قابل استخراج اشاره می‌کند، اما به هر حالی کشفی قابل توجه است.

توماس پوردی، تحلیلگر موسسه وود مکنزی این کشف را بزرگترین کشف گازی ترکیه و یکی از بزرگترین اکتشاف‌های جهان در سال ۲۰۲۰ نامید.

کد خبر 306293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =