تلاش هلدینگ خلیج‌فارس در توسعه اجتماعی و فرهنگی مناطق میزبان صنعت پتروشیمی

نماینده حوزه مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس از اجرای طرح تأسیس و راه‌اندازی کانون‌های تخصصی تحکیم و تعالی خانواده همسو با اهداف مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، جواد گلی درباره این طرح گفت: این کانون‌های تخصصی با طراحی و برنامه‌ریزی مشاور مطالعات مسئولیت‌های اجتماعی هلدینگ خلیج فارس و با هماهنگی اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره)، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خوزستان، حوزه پیشگیری دادگستری، مراکز فرهنگی سطح شهرستان و شرکت ره آوران فنون پتروشیمی و با تأمین اعتبار شرکت‌های پتروشیمی منطقه به میزان ۶ میلیارد تومان در مرحله اجراست.

وی افزود: چهار شرکت پتروشیمی بوعلی، فجر انرژی خلیج فارس، شهید تندگویان و کارون  اعتبار این طرح را تأمین کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، تصریح کرد: با توجه به اهمیت خانواده و با تأکید بر ارتقای شاخص‌های مربوط به افزایش ازدواج و کاهش طلاق و لزوم توجه به مسائل فرزندپروری، دومین برنامه از ۵ طرح خدمات محور هلدینگ خلیج فارس در دو نشست ماه‌های خرداد و تیر امسال در کمیته مسئولیت‌های اجتماعی خدمات محور منطقه ماهشهر با حضور مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی تابعه صنایع خلیج فارس تصویب شد.

گلی ادامه داد: این طرح در فاز نخست نسبت به شناسایی، انتخاب و بازآموزی ارکان علمی و اجرایی کانون‌ها و مراکز مدیران و کارشناسان کانون‌های تحکیم و تعالی خانواده، همیاران راهنما، مدرسان و مشاوران تا پایان شهریور اقدام و در فاز دوم با ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و فرهنگی برای سه گروه جامعه هدف شامل جوانان مجرد با موضوع فرآیند همسرگزینی و تشکیل خانواده، زوج‌های جوان با کمتر از ۱۰ سال زندگی مشترک با موضوع تحکیم و توسعه خانواده و نیز والدین دارای کودک تا ۱۲سال و نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال موضوع تربیت فرزند در ابعاد اجتماعی، مذهبی، جنسی، شناختی، زیستی و ... امسال به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی تأکید کرد: در این طرح از ابزارها و روش‌های گوناگون مانند روش‌های آموزش عمومی (همایش و ...) و روش‌های آموزش اختصاصی (کلاس، کارگاه و ...)، آزمون‌های تشخیصی، خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی، خدمات مداخله‌ای و مددکاری، انجام مطالعات و کارورزی‌های انفرادی و زوجی، حضور در فضاهای مذهبی، مسابقات و سرگرمی‌های انفرادی و خانوادگی، بهره‌گیری از آموزش‌ها و خدمات الکترونیکی و مجازی، خدمات مشاوره حقوقی و نیز ارائه تسهیلات و خدمات برای جوانان مجرد در آستانه ازدواج استفاده می‌شود.

در هفته نخست مردادماه، فرآیندهای شناسایی و انتخاب کانون‌ها، مدیران و کارشناسان کانون‌های تحکیم و تعالی خانواده ازسوی ستاد اجرایی برنامه انجام گرفته و بدین ترتیب مقدمات و زمینه‌های لازم برای اجرای برنامه‌های طرح در ۲۵ کانون و مرکز تخصصی منتخب فراهم شده است.

کد خبر 306303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =