پیشرفت ۲۶ درصدی فاز یک خط انتقال گاز بوئین زهرا - کرج

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز از پیشرفت ۲۶ درصدی فاز یک خط انتقال گاز بوئین زهرا - کرج خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین تقی‌نژاد ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: پروژه‌های گازرسانی در استان البرز یکی پس از دیگری و در فواصل زمانی کم بهره‌برداری می‌شوند، در این میان گازرسانی به روستاها سبب شده ساکنان این مناطق از دغدغه تهیه سوخت مایع رهایی یابند و بازگشت مهاجران شهرها به روستاهای استان افزایش یابد و اشتغال روستایی رونق گیرد.

به گفته وی، تا پیش از سال ۹۲ از مجموع ۲۸۸ روستای استان البرز، ۱۲۳ روستا از نعمت گاز بهره‌مند بودند، اما در هفت سال گذشته تاکنون این رقم به ۱۵۴ روستا افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز ادامه داد: عملیات گازرسانی به ۵۵ روستای استان البرز در حال انجام است که امسال بخش عمده آنها بهره‌برداری می‌شوند و گازرسانی به ۱۹ روستای دیگر نیز برای انتخاب پیمانکار در دست اقدام است؛ عملیات گازرسانی به ۴۹ روستای دیگر هم در صورت تأمین اعتبار از سال آینده آغاز خواهد شد.

تقی‌نژاد تأکید کرد: قبل از سال ۹۲، حدود ۷۸ درصد جمعیت روستایی استان البرز زیر پوشش شبکه گاز طبیعی قرار داشتند که این رقم اکنون به ۸۴.۶ درصد رسیده است؛ استان البرز دارای ۱۷ شهر تابع است که همه ۱۷ شهر نیز از  گاز طبیعی بهره‌مندند.

وی با بیان اینکه شرکت گاز استان البرز همسو با گازرسانی به روستاهای استان، تأمین انرژی به دورترین شهرهای البرز شامل طالقان و آسارا را نیز در برنامه کاری خود قرار داده  و در دولت تدبیر و امید مشعل گاز طبیعی شهرستان طالقان روشن شد، تصریح کرد: پروژه بزرگ گاز شهر طالقان و روستاهای تابع آن چهار سال پیش به سرانجام رسید و طالقانی‌ها که تا پیش از آن در زمستان‌های سرد و برفی برای تأمین سوخت دچار مشکل می‌شدند اکنون از این موهبت خدادادی برخوردارند، ضمن آنکه تاکنون ۱۴ روستای تابع طالقان به شبکه سراسری گاز پیوسته و ۴۳ روستای دیگر در حال تکمیل گازرسانی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز تصریح کرد: اکنون نیز گازرسانی در شهر کوهستانی آسارا از طریق خط انتقال گاز طالقان با احداث شبکه ۵۳ کیلومتری در حال انجام است که سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود و با تکمیل این پروژه، حدود ۱۰ هزار نفر در این شهر از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند و بین ۳۰ تا ۴۰ روستا نیز زیر پوشش شبکه گاز طبیعی قرار می‌گیرند.

تقی‌نژاد با بیان اینکه در بخش گاز شهری حدود ۷۰ درصد جمعیت استان قبل از دولت تدبیر و امید زیر پوشش شبکه گاز طبیعی قرار داشتند، گفت: اکنون این رقم به ۹۹.۹۰ درصد رسیده است و شرکت گاز استان البرز برای تأمین انرژی مورد نیاز حدود ۱۳ شهرک دولتی و خصوصی صنعتی، بخش کشاورزی و واحدهای جدید مسکونی، پروژه انتقال گاز بوئین زهرا به کرج را در دست اقدام دارد که این پروژه در ۲ فاز از سال ۹۸ کلید خورده است.

وی با بیان اینکه اکنون فاز یک خط انتقال گاز بوئین زهرا - کرج به طول ۴۱ کیلومتر حدود ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: فاز دوم خط انتقال گاز بوئین زهرا - کرج نیز در نیمه دوم سال ۹۸ انتخاب پیمانکار شده که برای انجام این پروژه ۲۳ کیلومتر خط لوله با اعتباری معادل ۷۵ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است و خط انتقال بوئین زهرا - کرج تا کمتر از دو سال آینده نهایی می‌شود.

 مدیرعامل شرکت گاز استان البرز یادآور شد: در بخش گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) خودروها نیز شرکت گاز استان البرز گام‌های مؤثری برداشته و تعداد جایگاه‌های گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) استان از ۴۰ جایگاه تا قبل در سال ۹۲، اکنون به ۵۴ جایگاه رسیده است.

کد خبر 306354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =