۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
  • کد خبر: 306375
گازرسانی به ۴۰ روستای مازندران در هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران از گازرسانی به ۴۰ روستای این استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، جعفر احمدپور گفت: از مجموع ۲۱ هزار و ۸۱ کیلومتر خطوط تغذیه شبکه گازرسانی ایجادشده در استان مازندران، ۶ هزار و ۱۱۰ کیلومتر آن فقط از سال ۹۲ تاکنون عملیاتی شده که بخشی از آن مربوط به روستاهای کوهپایه‌ای و سخت‌گذر بوده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با اشاره به هفته دولت اظهار کرد: از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون، ۸۸۰ روستا و هشت شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و از مجموع ۲ هزار و ۲۸۳ روستای دارای گاز استان، ۸۸۰ روستا و از ۶۱ شهر، هشت شهر کوهستانی و سخت‌گذر در هفت سال گذشته گازدار شدند که این مهم، نتیجه تلاش بی‌وقفه کارکنان شرکت گاز استان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه شهرهای پول، کجور، کیاسر، رینه و فریم از جمله شهرهای کوهستانی استان مازندران هستند که گازرسانی در این مناطق با هزینه سنگینی عملیاتی شده است، تصریح کرد: ۹۴ درصد روستاهایی که در هفت سال اخیر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند نیز در مناطق کوهپایه‌ای و ییلاقی هزار جریب نکا و بهشهر، لفور و ورسک سوادکوه، چهاردانگه و دو دانگه ساری، بندپی شرقی و غربی بابل، منطقه بلده نور، کجور نوشهر و جواهرده رامسر بودند.

احمدپور افزود: نمونه گازرسانی به مناطق سخت‌گذر در استان مازندران، بهره‌مندی مردم شهر آلاشت و هفت روستای منطقه در موقعیت ارتفاع ۲ هزار متری است که تا سه برابر وضعیت معمولی سرمایه‌گذاری شده تا گاز به خانه‌های مردم برسد.

به گفته وی، از ۷۹۶ هزار و ۴۰۵ علمکی که در استان وجود دارد، ۲۰۲ هزار و ۵۵۴ علمک در هفت سال اخیر نصب شده است، یعنی از مجموع  یک میلیون و ۴۴۴ هزار مشترک گاز طبیعی، ۴۹۵ هزار و ۵۰۴ مشترک به شبکه گاز استان متصل شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران یادآور شد: هم‌اکنون عملیات گازرسانی به ۲۱۲ روستای مناطق کوهستانی در حال اجراست و ۴۱۷ روستا نیز در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند.

احمدپور دلیل طولانی شدن گازرسانی به مناطق باقی‌مانده را افزایش هزینه سرمایه‌گذاری و بالا رفتن قیمت کالاهای مصرفی پروژه‌ها، نوسانات ارزی و مبلغ قرارداد پیمانکاران عنوان کرد و گفت: برای پایداری بیشتر، شبکه گاز این استان از سه نقطه جدید دیگر به خط لوله گاز سراسری وصل می‌شود تا  همه مناطق شهری و روستایی زیر پوشش کامل گازرسانی قرار گیرند.

وی اظهار کرد: بی‌شک با اتصال شبکه داخلی گاز استان به این خطوط اصلی، افت فشار گاز در استان از بین خواهد رفت و همه مناطق روستایی و شهری نیز از این انرژی پاک بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران همچنین به اجرای پروژه گازرسانی منطقه هزارجریب در شرق مازندران اشاره کرد و افزود: از آنجا که گازرسانی یکی از خدمات مهم شرکت ملی گاز ایران است، روند گازرسانی به روستاهای مازندران شتاب ویژه‌ای داشته و بر همین اساس، در شرق مازندران تاکنون از بیش از ۱۵۱ روستای کوهستانی در دستور کار گازرسانی، به ۵۸ روستا گازرسانی شده است.

احمدپور تصریح کرد: در هفته دولت امسال ۴۰ روستای استان با اعتبار ۴۴۰ میلیارد ریال گازدار می‌شوند که از این تعداد، پنج روستای ساری، ۱۲ روستای بهشهر، هفت روستای بابل، ۱۳ روستای سوادکوه و سه روستا در منطقه تنکابن است.

وی حجم شبکه‌گذاری این ۴۰ روستا را ۲۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: با گازرسانی به این روستاها، ۲ هزار خانوار، از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند. اکنون ۹۹.۸ درصد جمعیت شهری و ۹۴ درصد جمعیت روستایی استان مازندران از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

کد خبر 306375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =