افزایش تولید گاز در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: خوراک دریافتی فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین باغبان در این باره اظهار کرد: تولید پالایشگاه دوم تا پایان سال ۹۸ حدود ۱۲۵ درصد میزان طراحی بوده است، با این حال امسال با توجه به افزایش ۲ درصدی خوراک دریافتی از فازهای ۶، ۷ و ۸ نسبت به مدت مشابه پارسال، گاز تولیدی نیز ۲ درصد افزایش یافته است.

وی انجام تعمیرات به‌موقع و محقق شدن همه برنامه‌های تعمیراتی را نیز از جمله فعالیت‌های مهم امسال همسو با پایداری تولید در فازهای ۲ و ۳ دانست و تصریح کرد: برای تحقق این موضوع نیز برنامه‌ریزی مناسب انجام شده و در دستور کار است.

دستیابی به قابلیت اطمینان ۱۰۰ درصدی در پالایشگاه دوم

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی با گذشت سال‌ها از ساخت و راه‌اندازی هم‌اکنون با  اطمینانی بالا در حال تولید است، افزود: پالایشگاه دوم در شرایط مناسب عملیاتی قرار دارد و این پالایشگاه توانسته در سه ماه نخست امسال، به قابلیت اطمینان ۹۹.۹ درصدی برسد؛ این شاخص در تیرماه امسال به ۱۰۰ درصد هم رسیده است.

باغبان با اشاره به اهمیت پایداری تولید و شرایط عملیاتی استاندارد در فازهای ۲ و ۳ گفت: این شاخص‌ها در شرایطی ایجاد شده که پالایشگاه دوم در تولید محصولات گاز و میعانات گازی از برنامه تولید فراتر عمل کرده و در تولید گاز ۱۰۰ درصد تعهدهای خود را انجام داده است.

کد خبر 306402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =