تحریم‌ها نبود تولید نفت در غرب کارون به روزانه ۱.۲ میلیون بشکه می‌رسید

استاندار خوزستان گفت: در سال آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید تولید روزانه نفت در غرب کارون ۷۰ تا ۸۰ هزار بشکه بود و اکنون به رقم ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است، در صورت اجرای کامل برجام این رقم می‌توانست به روزانه ۱.۲ میلیون بشکه برسد.

به گزارش خبرنگار شانا، غلامرضا شریعتی، امروز (دوشنبه، سوم شهریورماه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون و خطوط انتقالی گفت: امروز دو واحد این نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در غرب کارون افتتاح می‌شود که واحدهای گازی هستند و امیدواریم واحد بخار آن نیز سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: کارهای ارزشمند بسیاری در حوزه زیرساختی در استان خوزستان انجام شده که نمونه آن همین نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی است که ظرفیت تولید نفت را افزایش می‌دهد.

استاندار خوزستان تصریح کرد:  در سال آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید تولید روزانه نفت در غرب کارون ۷۰ تا ۸۰ هزار بشکه بود و اکنون به رقم ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است، در صورت اجرای کامل برجام  این رقم می‌توانست به روزانه ۱.۲ میلیون بشکه برسد.

به گزارش شانا، هزار و ۸۵۰ کیلومتر خطوط لوله ششم و نهم سراسری گاز، پنج ایستگاه تقویت فشار گاز و و طرح توسعه مرکز دیسپچینگ ملی گاز ایران، فاز نخست پتروشیمی بوشهر با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۴ میلیون تن محصول به‌عنوان یکی از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی و نیروگاه غرب کارون که با هدف تأمین زیرساخت‌های برق میدان‌های مشترک و تأسیسات نفتی این منطقه عملیاتی ساخته شده است، روز دوشنبه از طریق ویدیو کنفرانس با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 306426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =