۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
  • کد خبر: 306462
مناطق نفت‌خیز جنوب؛ پیشرو در اتکا به توان داخل

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزون بر تحقق اهداف تولیدی، در زمینه ساخت و بومی‌سازی تجهیزات، تعمیرات اساسی، صیانت از محیط زیست، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های پژوهشی نیز طی یک سال گذشته فعالیت‌های متعددی انجام داده است.

به گزارش شانا، شرکت ملی نفت ایران مهم‌ترین فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب را در یک سال اخیر به شرح زیر برشمرده است:

۴ قرارداد برای جمع‌آوری گازهای مشعل

با هدف کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و همچنین تأمین خوراک پتروشیمی‌ها، چهار قرارداد عمده و یک تفاهم‌نامه جمع‌آوری گازهای همراه نفت در محدوده شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در دست اجراست. اجرا و تکمیل این قراردادها که در استان‌های حوزه عملیاتی این شرکت از جمله خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر اجرا می‌شوند، پیامدهای مثبت زیست‌محیطی و اقتصادی برای مردم منطقه و کشور به همراه دارند. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین این قراردادها با شرکت‌های پتروشیمی امضا شده که یکی از آنها قرارداد جمع‌آوری گازهای مشعل با شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار است. در چارچوب این قرارداد طبق برنامه زمان‌بندی‌شده، گازهای مشعل منطقه گچساران و شرق استان خوزستان به میزان ۴۰۰ میلیون فوت مکعب جمع‌آوری خواهد شد. قرارداد دیگر به ارزش حدود ۲۰۰ میلیون دلار با شرکت پتروشیمی مارون به امضا رسید و در قالب آن گازهای منطقه مارون و اهواز یعنی مناطق مرکزی استان خوزستان به میزان بیش از ۲۰۰ میلیون فوت مکعب در روز جمع‌آوری می‌شود.

افزون بر این، دو قرارداد مزایده فروش گازهای همراه هم با دو شرکت بخش خصوصی امضا شده است که کارهای اجرایی آن ادامه دارد و براساس آن حدود ۵۰ میلیون فوت مکعب گازهای مشعل جمع‌آوری و پس از فشارافزایی به کارخانه‌های گاز و گاز مایع ارسال می‌شود. تفاهم‌نامه‌ای نیز با شرکت پتروپالایش بختیاری با هدف جمع‌آوری حدود ۱۲۰ میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت شمال استان خوزستان امضا شده است. با اجرای این قراردادها، جمع‌آوری ۹۰ درصد گازهای مشعل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب هدف‌گذاری شده است که بخش عمده این مشعل‌ها در شرق، مرکز و شمال استان خوزستان قرار دارند.

تعمیرات اساسی ۲۰ واحد NGL و تقویت فشار گاز

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در سال گذشته، ۱۶۱ تجهیز و مخزن در واحدهای بهره‌برداری و نمک‌زدایی، هشت کارخانه گاز و گاز مایع (NGL) و ۱۲ مجموعه صنعتی تقویت فشار را تعمیر اساسی کرد. در این مدت، ۸۳ درصد از دستور کارهای تعمیرات ‌اساسی واگذارشده تا پایان اسفند به پایان رسید و ۱۷ درصد مابقی نیز که عمدتاً به دلیل شرایط کاری ناشی از شیوع کرونا به سال جدید منتقل شده بود، به ‌اتمام رسیده یا در دست اجراست. در بخش تأسیسات فرآورشی، تعمیرات اساسی ۱۱ واحد فرآورشی در مجموع قریب به دو ماه زودتر از زمان پیش‌بینی‌شده به پایان رسید. همچنین دو کارخانه NGL در بازه زمانی کمتر از ۲۰ روز تعمیر و تحویل شد که در نوع خود حدنصاب زمانی جدیدی محسوب می‌شود. در این مدت، ۶۶ دستگاه ماشین دوار بالای ۴۰۰۰ اسب بخار مربوط به تأسیسات پنج شرکت‌ بهره‌بردار نفت و گاز نیز تعمیر اساسی شد.

تعمیر روتور مدل ۳M۱۰ برای نخستین بار

روتور کمپرسور گازی کلارک مدل ۳M۱۰ برای نخستین بار در کارگاه مرکزی اهواز تعمیر و بازسازی شد. روتور این کمپرسور گازی که به دلیل مشکلات از مدار خارج شده بود، بنا به شرایط تحریم مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت و مقدمات تعمیر آن فراهم شد. اجزای روتور کمپرسور پس از تهیه طرح اولیه (sketch) و نقشه مونتاژی از سوی بازرسی فنی و تهیه دانش فنی و نحوه قرارگیری قطعات درون کمپرسور، اجزای روتور توسط تیم فنی کارگاه مرکزی کاملاً جداسازی و محور روتور جهت بازسازی و ساخت قسمت‌های مختلف آن آماده‌سازی شد.

طراحی و ساخت قطعه بالانس پیستون کمپرسورهای گازی

کارشناسان و متخصصان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری موفق به طراحی و ساخت بالانس پیستون کمپرسورهای گازی بورسینگ مدل GC/۳۵۵/۸ در ایستگاه تزریق گاز ۶۰۰ کرنج شدند. بالانس پیستون از جمله قطعات بسیارحساس، با تکنولوژی بالا و متالوژی خاص است که در کمپرسورهای گازی گریز از مرکز بورسیگ مدل GC/۳۵۵/۸ استفاده می‌شود. با توجه به اهمیت ایستگاه تزریق گاز مذکور در تولید صیانتی نفت و عواقب ناشی از توقف تجهیزات، در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از سازندگان توانمند داخلی، اداره نگهداری و تعمیرات شرکت آغاجاری نسبت به بومی‌سازی ساخت بالانس پیستون اقدام کرد.

بازسازی و تعمیر اساسی دکل ۱۰۲ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب

عملیات بازسازی و تعمیرات اساسی دکل تعمیراتی ۱۰۲ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به همت مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌ها و با بهره‌گیری از توان متخصصان این مدیریت و ظرفیت‌های داخل کشور انجام شد. این عملیات ضمن صدها هزار دلار صرفه‌جویی ارزی، زمینه بومی‌سازی این‌گونه خدمات دانش‌محور و ارزشمند را در داخل کشور و مناطق نفت‌خیز جنوب فراهم کرده است. عملیات بازسازی و تعمیر اساسی دکل تعمیراتی ۱۰۲ که در مدت ۱۱۰ روز تلاش بی‌وقفه به پایان رسید برگ زرین دیگری از مجموعه افتخارات مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌ها و ادامه‌دهنده مسیری پرثمر برای صنعت حفاری در مجموعه صنایع بالادستی نفت و گاز کشور است.

تعویض شیرآلات تحت‌الارضی چاه ۳۱۲ مسجدسلیمان بدون دکل

با تلاش کارکنان مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌ها شیرآلات تحت‌الارضی (۳SV) چاه شماره ۳۱۲ ژوراسیک مسجدسلیمان بدون استفاده از دکل تعویض شد. عملیات تعویض شیرآلات این چاه با استفاده از دستگاه لوله مغزی سیار و گروه‌های خدمات فنی چاه‌ها انجام شد و چاه دوباره در مدار تولید قرار گرفت. از چاه‌های ژوراسیک مسجدسلیمان گاز مورد نیاز شرکت‌های پتروشیمی استخراج می‌شود که تعمیر آنها بدون استفاده از دکل موجب می‌شود چاه به‌سرعت در مدار تولید قرار گیرد و از این لحاظ سبب استمرار تأمین خوراک پتروشیمی‌ها و سودآوری برای کشور می‌شود.

ایمن‌سازی و تعمیر تاج چاه اهواز - ۲۶۹ با استفاده از پکر

برای نخستین بار در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ایمن‌سازی و تعمیر تاج یک حلقه چاه نفتی با استفاده از پکر/ پلاگ قابل بازیافت ساخت داخل انجام شد. با این اقدام ابتکاری، از تعمیر چاه با دکل و هرزروی سیال درون سازند و در نهایت تحمیل زمان و هزینه‌های اضافی به شرکت جلوگیری به عمل آمد. در این عملیات افزون بر صرفه‌جویی حدود ۱۰ میلیارد تومان در هزینه تعمیر چاه، زمان تعمیر و راه‌اندازی چاه از حدود ۶ ماه به ۱۰ روز کاهش یافت. طراحی و ساخت ابزار درون‌چاهی توپک قابل نصب/ برداشت با همکاری و نظارت مستمر کارشناسان اداره مهندسی بهره‌برداری ستاد برای نخستین بار در کشور از سوی دانشگاه صنعتی شریف و تحت عنوان طرح پژوهشی «طراحی و ساخت ابزار درون‌چاهی توپک قابل نصب/ برداشت» اداره ساخت کالا انجام و اجرا شده است.

راه‌اندازی سامانه بهسوزی مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری شماره ۲ اهواز

سامانه بهسوزی مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری شماره ۲ اهواز با هدف کاهش آلاینده‌های محیط‌زیست راه‌اندازی شد. با راه‌اندازی این سامانه ضمن کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی در مجاورت کلانشهر اهواز از سوزاندن روزانه ۱۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت نیز جلوگیری می‌شود. برای ساخت و راه‌اندازی این سامانه ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است. با توجه به کاهش گازسوزی، همه هزینه‌های صرف شده برای این سامانه در مدت سه ماه جبران می‌شود.

تولیدی شدن چاه مشاهده‌ای شماره ۳۰ آغاجاری از سازند پابده

چاه شماره ۳۰ آغاجاری با انجام اقدام‌های اصلاحی مناسب مخزنی و درون‌چاهی، اجرای اصلاحیه‌های استانداردسازی ادوات و اتصالات سرچاهی با همت کارشناسان اداره مهندسی تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با دبی ۵۰۰ بشکه در روز راه‌اندازی شد و در مدار تولید قرار گرفت. این چاه در سال ۱۳۳۵ با هدف تولید نفت از گروه بنگستان حفاری شد که به دلیل نبود پتانسیل تولید از این گروه با انجام اقدام‌های اصلاحی تا سال ۱۳۴۹ از سازند آسماری تولید داشته و از آن سال به دلیل تولید گاز اضافی و غیرصیانتی بودن برداشت، بسته و به‌عنوان چاه مشاهده‌ای گاز - نفت استفاده شده است. مجدداً در سال ۱۳۵۱ با هدف بررسی امکان تولید از سازند پابده، این چاه تعمیر شد که به دلیل افت فشار درون‌چاهی تولید از آن میسر نشد. با توجه به اهمیت تولید از سازند پابده مجدداً بررسی‌های لازم برای تولیدی شدن چاه انجام شد و در سال ۱۳۹۶ تحت تعمیر با دکل قرار گرفت. متعاقب خاتمه تعمیر چاه، با توجه به نوع تاج چاه و عدم امکان تزریق گاز فرازآوری و در راستای ایمن‌سازی و بهینه‌سازی تولید، تعویض تاج با استفاده از توان و امکانات داخلی در دستور کار قرار گرفت که با برنامه‌ریزی دقیق و نظارت کارشناسان مهندسی تولید و تلاش شبانه‌روزی ادارات ذی‌ربط در کمتر از سه روز تعمیرات تاج چاه بدون صرف هزینه حضور مجدد دکل انجام شد.

بهره‌برداری از طرح مدیریت پسماند حفاری به روش بیولوژیک

برای نخستین بار در کشور طرح مدیریت پسماند حفاری به روش بیولوژیک (کمپوستینگ) در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با موفقیت اجرا شد و به بهره‌برداری رسید. این طرح که در راستای حفظ و صیانت از منابع طبیعی و محیط‌زیست به‌طور آزمایشی در حفاری یکی از چاه‌های میدان نفت‌سفید و در منطقه حفاظت‌شده زیستی به اجرا در آمد، نتایج موفقیت‌آمیزی داشته است. اجرای این طرح در کاهش آلودگی‌های ناشی از پسماند حفاری و صرفه حاصل از بازیافت خاک، آب و مواد مورد استفاده در حفاری به‌طور چشمگیر مؤثر بوده و می‌توان از این روش در حفاری‌های آینده استفاده کرد. در روش مدیریت پسماند حفاری به روش بیولوژیک، پسماندها جداگانه مدیریت می‌شوند؛ جامدات به روش زیستی (کمپوست سازی) و مایعات بسته به کیفیت اولیه خود به سه روش شیمیایی، جاذب‌های زیستی و تبخیر - میعان، بازیافت می‌شوند.

بهره‌برداری از پروژه زیست‌محیطی جمع‌آوری پساب کارخانه NGL۶۰۰

با اتصال مسیر بخارات واحد احیای گلایکل به حوضچه جمع‌آوری پساب، پروژه زیست‌محیطی جمع‌آوری پساب کارخانه گاز و گاز مایع ۶۰۰(NGL) عملیاتی شد. این پروژه شامل احداث حوضچه تبخیر، حوضچه روغن‌گیری، کانال‌های جمع‌آوری پساب، لوله‌های زیرزمینی پلی‌اتیلن، حوضچه‌های بازدید و حوضچه ضد اسید است. با اجرای این پروژه از تخلیه پساب به محیط جلوگیری و تمامی پساب صنعتی کارخانه جمع‌آوری و مدیریت می‌شود.

صرفه‌جویی ٣٠٠ میلیارد ریالی با بازسازی و راه‌اندازی توربین رستون

با تلاش کارشناسان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، توربین رستون ١٧٥٠ واحد بهره‌برداری شماره ٣ آغاجاری تعمیر، بازسازی و راه‌اندازی شد. با توجه به نیاز عملیاتی و در راستای جلوگیری از توقف یا کاهش تولید در واحد بهره‌برداری شماره ٣ آغاجاری توربین رستون واحد مذکور که از سال ۱۳۹۰ به دلیل ایرادات فنی امکان راه‌اندازی نداشت، پس از یک سال کار و تلاش کارشناسان و متخصصان این شرکت، تعمیر و بازسازی شد و پس از مقاوم‌سازی فونداسیون و رفع اشکال از امکانات جانبی، زمینه نصب توربین، پمپ و انجام اتصالات به شکل مطلوب فراهم شد. با راه‌اندازی این توربوپمپ بیش از ٣٠٠ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی صورت گرفته است.

صرفه‌جویی ۳۰۲ میلیارد ریالی با بهینه‌سازی مصرف مواد تعلیق‌شکن

با بهینه‌سازی مصرف مواد تعلیق‌شکن، بیش از ۳۰۲ میلیارد ریال در هزینه‌های سال ۱۳۹۸ صرفه‌جویی شد. انجام ‌اصلاحیه‌های فرآیندی، رفع اشکالات عملیاتی و پایش دقیق و منظم مصرف این نوع مواد، موجب شد در سال گذشته، حدود ۴۳۲۷ بشکه در مصرف مواد تعلیق‌شکن صرفه‌جویی حاصل شود که تأثیری قابل توجه در کاهش هزینه‌های جاری داشته است. تعلیق‌شکن‌ها عمده‌ترین مواد شیمیایی مورد مصرف در فرآیند تولید به شمار می‌روند که در واحدهای بهره‌برداری و نمک‌زدایی برای جداسازی آب و نمک از نفت خام استفاده می‌شوند.

صرفه‌جویی ۳۰۰ میلیارد ریالی با بازسازی تجهیزات سرچاهی و درون‌چاهی

در سال ۱۳۹۸ با تلاش و کوشش کارشناسان و متخصصان مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌ها، تعداد ۱۲۴۲ عدد انواع شیرآلات و تجهیزات سرچاهی و درون‌چاهی تعمیر، بازسازی و احیا شد. این کار تخصصی و ارزشمند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به ثمر رسیده که افزون بر تحقق برنامه‌های پدافند غیرعامل در حـوزه تخصصی حفاری و تولید نفت و ممانعت از توقف تعداد زیادی از چاه‌های تولیدی، صرفه‌جویی اقتصادی قابل توجهی به میزان بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به دنبال داشته است. این تجهیزات شامل انواع شیرآلات در اندازه‌های مختلف (۳۰۰۰، ۵۰۰۰ و ۱۵۰۰۰ پام) و همچنین شیرهای ایمنی درون‌چاهی (۳SV) و دیگر تجهیزات سرچاهی مورد نیاز دکل‌های حفاری/ تعمیراتی و چاه‌های تولیدی شرکت‌های بهره‌بردار بوده که در کارگاه‌های عملیاتی این مدیریت به‌طور کامل تعمیر و بازسازی شده و پس از انجام موفقیت‌آمیز تست‌های استانداردسازی، مجدداً در چاه‌های مختلف عملیاتی استفاده شدند.

راه‌اندازی دفتر پژوهشی در دانشگاه شیراز و در دانشکده نفت اهواز

دفتر پژوهشی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در دانشگاه شیراز و در دانشکده نفت اهواز راه‌اندازی شد. پیرو نام‌گذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری و با هدف کاهش موانع ارتباط صنعت با دانشگاه و مراکز علمی، تلاش در جهت حل مشکلات صنعت با استفاده از توانمندی‌های داخلی و از طرفی بیان مشکلات صنعت به زبان پژوهش از اهداف راه‌اندازی این دفتر است. این دفتر حرکت به سمت اجرا کردن برنامه‌های مدون و تعریف‌شده و بالا بردن سرعت فعالیت‌ها و پاسخ‌دهی را در دستور کار دارد.

تجهیز ۱۴ ساختمان اداری به سامانه مانیتورینگ آنلاین مصرف انرژی

با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی، ۱۴ ساختمان اداری به سامانه مانیتورینگ آنلاین مصرف انرژی الکتریکی مجهز شد. این سامانه با هدف کاهش مصرف برق و هزینه‌های پرداختی و شناسایی ظرفیت‌های بهبود عملکرد انرژی در مناطق نفت‌خیز جنوب اجرا شده است. بر این اساس معاونت بهینه‌سازی مصرف انرژی مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پس از بررسی و مطالعه روش‌های گوناگون و دستگاه‌های اندازه‌گیری مختلف با توجه به ساختار شبکه توزیع، سامانه برق ساختمان‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی موجود، پروژه نصب و راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ آنلاین مصرف انرژی الکتریکی را اجرا کرده است. این سامانه به همراه سامانه جمع‌آوری و گزارش‌گیری اطلاعات اندازه‌گیری شده به‌صورت آزمایشی در ساختمان‌های منتخب اداری این شرکت در اهواز و امیدیه نصب شده است و پس از بررسی عملکرد و کسب نتایج مورد انتظار، در همه ساختمان‌ها نصب و راه‌اندازی می‌شود.

افتتاح ۳ طرح مجتمع آموزش فنون مناطق نفت‌خیز جنوب

سه طرح استخر امداد و نجات، رهایی از بالگرد ساقط در آب (HUET) و زمین آتش مجتمع آموزش فنون شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افتتاح و به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی مزین شد. استخر امداد و نجات در فضایی ۱۲۵۰ مترمربعی و کاسه استخر استاندارد ۳۱۲.۵ مترمربعی با عمق چهار متر به‌منظور انجام آموزش امداد و نجات احداث شد و با ایجاد یک اتاق هیدرولیک، تجهیزات شبیه‌ساز شرایط دریایی جهت ارائه آموزش‌های HUET در آن قرار دارد که آن را به نخستین مرکز آموزشی کاملاً مکانیزه این دوره در کشور بدل کرده است. زمین آتش نیز در راستای ارتقای سطح آمادگی آتش‌نشانان در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع و استفاده از سامانه‌های تمام اتوماتیک شبیه‌ساز آتش و مهار آن احداث شده است.

رونمایی از ۱۱ کالای ساخت داخل در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان

در نخستین روز از برپایی یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان، ۱۱ کالای ساخت داخل رونمایی شد. این تجهیزات مرتبط با انواع توربین، ابزار دقیق، تجهیزات درون‌چاهی و ماشین‌آلات فرآیندی است که با حمایت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، از سوی شرکت‌های سازنده داخلی بومی‌سازی شده‌اند. از جمله این تجهیزات توپک درون‌چاهی متورم‌شونده قابل نصب و برداشت، کوادرانت توربین رستون، سیستم جرقه زن توربین‌های رولزرویس، استاتور کمپرسورهای گازی و محفظه احتراق توربین گازی سولار است.

معرفی فهرست ۷۵۰۰ قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت به سازندگان داخلی

در نخستین روز برپایی یازدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب فهرست ۷۵۰۰ قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت به سازندگان داخلی معرفی شد. این اقلام در چهار گروه کالایی ماشین‌آلات فرآیندی (پمپ‌ها، کمپرسورها و توربین‌ها)، شیمیایی و عمومی (شیرآلات، فلنج‌ها و لوله‌ها)، برق و ابزاردقیق و اقلام حفاری است که برای نخستین بار در کشور ساخته می‌شوند.

احداث ۲ پل بتنی بزرگ در ورودی شهرستان مسجدسلیمان

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، عملیات احداث دو دستگاه پل بزرگ بتنی برای تعریض و ایمن‌بخشی جاده ورودی شهرستان مسجدسلیمان را در سال ۱۳۹۸ آغاز کرد. برای تعریض و ایمن‌سازی باقیمانده جاده ورودی از سه‌راهی لالی تا دوراهی امام‌زاده پیربتولی نیاز به احداث دو دستگاه پل است که قرار است این دو پل با طول ۹۷ و ۵۵ و عرض ۱۲.۵ متر، در مدت ۱۲ ماه و هزینه ۱۲۷ میلیارد ریال احداث شود تا امکان اجرای عملیات تعریض و چهاربانده کردن باقیمانده مسیر نیز فراهم آید.

خدمات مناطق نفت‌خیز جنوب به آب‌رسانی غیزانیه

مناطق نفت‌خیز جنوب برای کمک به احداث مجتمع آب‌رسانی غیزانیه ۱۳۲ میلیارد ریال و برای احداث خط انتقال آب غیزانیه ۱۲ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد، همچنین با افزایش تعداد تانکرهای مناطق نفت‌خیز جنوب در منطقه غیزانیه به ۱۱ دستگاه، توزیع آب آشامیدنی توسط این شرکت به ۳۰۰ هزار لیتر در روز رسید.

بهسازی جاده روستاهای منطقه سلیران بخش عنبر

به همت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان عملیات بهسازی و ایمن‌سازی قسمتی از جاده روستاهای منطقه سلیران بخش عنبر انجام شد. این پروژه در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، ایمن‌سازی و تسهیل در تردد روستاییان مجاور چاه‌های نفت این منطقه و با نظارت مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت در مدت زمان ۶ ماه و با صرف اعتباری بیش از ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال انجام شد. با این اقدام بخش‌هایی از این مسیر که در بارندگی‌های سال‌های قبل دچار آسیب شده و موجب به خطر افتادن جان شهروندان شده بود با همت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان ایمن‌سازی و تردد روستاییان و ساکنان مجاور چاه‌های نفتی این منطقه تسهیل شد.

مشارکت مناطق نفت‌خیز جنوب در رفع آبگرفتگی‌های اهواز و کارون

در پی بارندگی آذرماه ۱۳۹۸ تعدادی از مناطق شهرهای اهواز و شهرستان کارون دچار آبگرفتی شد که با درخواست ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان، امکانات و تجهیزات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران برای رفع آبگرفتگی‌ها به خدمت درآمد و گروه‌های عملیاتی و ماشین‌آلات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در هفت نقطه شهر اهواز و یک نقطه شهر کوت عبدالله مستقر شدند و ماشین‌آلات شرکت ملی حفاری ایران نیز در کوت‌ عبدالله استقرار یافت.

کد خبر 306462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =