رشد ۲۱۹ درصدی بهره‌مندی گاز خانوار روستایی در زنجان

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از رشد ۲۱۹ درصدی بهره‌مندی گاز خانوار روستایی در این استان از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، موسی احمدلو گفت: تا پایان سال ۹۲، ۱۸۸ روستای استان زنجان از گاز طبیعی بهره‌مند بودند که با گازرسانی به ۴۱۱ روستا در دولت تدبیر و امید، شاهد رشد ۲۱۹ درصدی شاخص بهره‌مندی از گاز روستایی در استان هستیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون از ۹۱۱ روستای استان ۵۹۹ روستا به شبکه گاز کشور متصل هستند، گازرسانی به ۴۷ روستا با ۴ هزار و ۲۰۵ خانوار در حال اجراست و پروژه گازرسانی به ۸۶ روستا با ۳ هزار و ۷۸۱ خانوار مرحله طراحی را می‌گذراند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به عملکرد این شرکت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تصریح کرد: درصد خانوار روستایی برخوردار از گاز تا سال ۹۱، ۴۴ درصد بود که با بهره‌مندی ۴۴.۴ درصد دیگر در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تا مرداد ۹۹ شاهد رشد ۱۰۱ درصدی خانوارهای روستایی این استان هستیم.

احمدلو اظهار کرد: با اقدام‌های انجام‌شده، ۹۴ هزار و ۵۵ خانوار روستایی با ۸۸.۴ درصد بهره‌مندی از گاز طبیعی استفاده می‌کنند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی در استان زنجان تا پایان امسال به ۹۷.۳۰ درصد و تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۹۸.۳ درصد می‌رسد.

جذب بیش از ۱۳۴ هزار مشترک جدید گاز در دولت تدبیر و امید

وی از جذب ۱۳۴ هزار و ۲۹۶ مشترک گاز طبیعی در استان زنجان طی هفت سال گذشته خبر داد و گفت: با جذب این تعداد مشترک، مجموع مشترکان گاز در استان به ۳۵۳ هزار و ۴۶ مشترک رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان همچنین از برخورداری ۲۱۸ هزار و ۷۵۰ مشترک از گاز طبیعی تا سال ۹۱ خبر داد و افزود: این رقم تا پایان دولت نهم و دهم به ۲۱۸ هزار و ۶۴۶ مشترک و در دولت دهم و یازدهم به ۱۳۴ هزار و ۲۹۶ مشترک رسید که شاهد رشد ۶۱ درصدی در این بخش هستیم.

احمدلو یادآور شد: از مجموع ۳۵۲ هزار و ۵۸۵ مشترک گاز طبیعی در استان اکنون ۳۲۳ هزار و ۴۶ مشترک به بخش خانگی، ۲۷ هزار و ۴۲۰ مشترک به بخش مشترکان تجاری و ۲ هزار و ۱۱۹ مشترک نیز به بخش صنعتی اختصاص دارد.

بهره‌مندی ۱۰۰ درصد خانوار شهری استان زنجان از گاز طبیعی

وی گفت: هم‌اکنون همه ۲۱ شهر استان با ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که با نصب ۱۳ هزار و ۶۸۱  انشعاب در دولت تدبیر و امید ۱۰۸ هزار و ۵۰۶ انشعاب شهری در استان نصب شده که عملکرد گاز زنجان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم معادل ۱۴ درصد از کل اقدام‌ها در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۳ هزار و ۴۲ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز طبیعی در استان زنجان اجرا شده است تا کل شبکه‌های تغذیه و توریع استان به ۶ هزار و ۸۴۷ کیلومتر برسد.

احمدلو افزود: تا سال ۹۱ شبکه‌های تغذیه و توزیع گاز در استان زنجان بیش از ۳ هزار و ۸۰۴ کیلومتر بوده که با اقدام‌های انجام‌شده در دولت تدبیر و امید، شاهد رشد ۸۰ درصدی در این زمینه هستیم.

وی همچنین از اجرای ۵۹۱ کیلومتر خطوط انتقال گاز در استان زنجان خبر داد و گفت: از این میزان بیش از ۴۴ کیلومتر در دولت کنونی اجرا شده که معادل هشت درصد از کل اقدام‌های انجام‌شده در این حوزه است.

کد خبر 306504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =