۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
  • کد خبر: 306510
گازرسانی به بیش از ۴۱۴ هزار مشترک در استان قم

مدیرعامل شرکت گاز استان قم از گازرسانی به بیش از ۴۱۴ هزار مشترک در این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا نصیری ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: سهم گاز طبیعی در سبد انرژی استان قم تا پایان دولت نهم، ۸۵ درصد بود که این عدد تا پایان تیرماه ۱۳۹۹، به ۹۷ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سال‌های گذشته، اکنون تعداد مشترکان به بیش از ۴۱۴ هزار در همه بخش‌ها رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به رشد ۵۲ درصدی تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی، افزود: تا پایان دولت نهم، تعداد ۹۸ روستا در این استان زیر پوشش گازرسانی قرار داشتند که این تعداد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ۱۴۹ روستا رسیده، همچنین عملیات گازرسانی به ۱۲ روستا نیز در حال انجام است که ان‌شاء‌الله در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته نصیری، میزان اشتراک‌پذیری در سطح استان تا پایان تیرماه ۱۳۹۹، ۴۱۴ هزار و ۳۵۰ مورد است که این تعداد در سال ۱۳۹۲، ۳۰۳ هزار و ۸۱۸ مورد بوده و رشدی ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: استان قم ۶ شهر و ۱۴۹ روستای بهره‌مند از گاز طبیعی دارد که از این تعداد، بخش خانگی با ۳۸۶ هزار و ۷۵۴ مشترک، بخش تجاری و عمومی با ۲۳ هزار و ۷۶۳ مشترک و در صنایع جزء و عمده، ۳ هزار و ۸۳۳ مشترک از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم به عملکرد مثبت این شرکت در زمینه طراحی و اجرای پروژه‌های گازرسانی و رشد ضریب نفوذ شبکه‌های گازرسانی در این استان اشاره کرد و گفت: تا پایان تیرماه امسال، ضریب نفوذ گازرسانی در بخش شهری ۹۹.۵ درصد و در بخش روستایی ۹۴.۵ درصد بود.

نصیری تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۴ شهرک صنعتی در استان قم از نعمت گاز بهره‌مند هستند و گازرسانی به دو شهرک صنعتی نیز در حال مطالعه و بررسی است، همچنین تنها نیروگاه استان نیز برای ارائه خدمات از گاز طبیعی استفاده می‌کند، در حالی که در سال ۱۳۹۲، تنها تعداد ۱۰ شهرک صنعتی از نعمت گاز بهره‌مند بودند.

به گفته وی، این شرکت از بدو تأسیس توانسته ۳ هزار و ۹۶۵ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع را در سطح استان اجرا و بیش از ۱۷۶ هزار علمک نصب کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم همچنین از افزایش ۴۵ درصدی تعداد ایستگاه‌های شبکه گاز و جایگاه‌های عرضه سوخت مایع (سی‌ان‌جی) به ۳۹ باب در این استان خبر داد.

کد خبر 306510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =