توسعه خدمات گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد از توسعه چشمگیر خدمات گازرسانی در دولت تدبیر و امید در این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، رحمان خادم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: ضریب نفوذ گاز در شهرهای استان به ۱۰۰ درصد رسیده و روستاهای این استان نیز تا پایان امسال تا ۹۰ درصد گازرسانی می‌شوند.

وی ادامه داد: گازرسانی به مناطق سخت‌گذر قلعه رئیسی، دیشموک و ۱۴۹ روستای اطراف و عبور از مناطق کوهستانی و رودخانه‌های دائمی و فصلی استان کهگیلویه و بویراحمد و بهره‌مندی ۱۰ هزار خانوار از گاز طبیعی، از افتخارهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم در این استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: درصد روستاهای واجد شرایط بهره‌مند از گاز استان تا قبل از سال ۹۲، ۳۱ درصد بود که در سال ۹۹، ۷۴ درصد شد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، درصد بهره‌مندی خانوار روستایی تا پایان سال ۹۹، به ۹۰ درصد می‌رسد و تا سال ۱۴۰۰، همه روستاهای واجد شرایط از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

خادم درباره برنامه گازرسانی، تکمیل پروژه‌ها و پر کردن حفره‌های خالی در شهرها بیان کرد: در بخش شبکه‌گذاری از آغاز انقلاب اسلامی تا پایان سال ۹۱، هزار و ۲۸۹ کیلومتر و از سال ۹۲ تا ۹۹، ۲۵۱ کیلومتر شبکه‌گذاری شده، یعنی این مهم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نسبت به قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در بخش نصب انشعاب شهری نیز از ابتدای انقلاب تا پایان سال ۹۱، ۵۴ هزار و ۸۱۱ انشعاب انجام شده بود که و از سال ۹۲ تا ۹۹ تعداد ۱۲ هزار و ۷۳۹ انشعاب جدید نصب شده که رشدی ۲۳ درصدی را در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد اشتراک‌های پذیرش شده، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۹۱، ۱۰۱ هزار و ۲۳۱ مشترک وجود داشت، در حالی که از سال ۹۲ تا ۹۹، ۳۹ هزار و ۳۸۹ مشترک جدید جذب شده و رشد اشتراک‌پذیری در این زمان به ۳۹ درصد رسیده است.

خادم افزود: تعداد خانوارهای تحت پوشش گازرسانی از ابتدای انقلاب اسلامی تا پایان سال ۹۱، ۱۰۲ هزار و ۱۷۴ خانوار بوده و از سال ۹۲ تا ۹۹، تعداد۳۲ هزار و ۸۷۵ خانوار تحت پوشش قرار گرفته که رشد ۳۲ درصدی داشته و نشان از موفقیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در بخش روستایی گفت: در بخش شبکه‌گذاری، از ابتدای انقلاب تا سال ۹۱، هزار و ۳۷۵ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده بود و از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۹، هزار و ۳۷۱ کیلومتر اضافه شده که بیانگر رشد ۱۰۰ درصدی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم است. در بخش انشعابات روستایی، از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال ۹۱، ۲۷ هزار و ۴۴۸ مورد انشعاب نصب شده بود که این تعداد در سال ۹۲ تا ۹۹، به ۲۶ هزار ۷۵۳ انشعاب بود که رشد ۹۷ درصدی را در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بخش پذیرش اشتراک روستایی نیز تا پایان سال ۹۱، تعداد ۲۶ هزار و ۷۷۳ مشترک وجود داشته، در حالی که از سال ۹۲ تا ۹۹، ۳۱ هزار و ۹۷۰ مشترک جدید اضافه شده که نشان از رشد ۱۱۹ درصدی در دولت تدبیر و امید دارد.

خادم با توجه به نقش و اهمیت روستاها و جایگاه ویژه آنها در نظام اسلامی گفت: حق مسلم روستاها خدمت دوچندان است، در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هزار و ۱۱۵ روستا با جمعیت ۹۴ هزار و ۳۳۴ خانوار، جامعه هدف بهره‌مند از خدمات گازرسانی تعیین‌شده که از این تعداد تا پایان سال ۹۱، ۳۵۱ روستا با جمعیت ۵۱ هزار و ۴۴۳ خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند و از سال ۹۱ تا سال ۹۹ نیز ۸۲۷ روستا با جمعیت ۷۵ هزار و ۴۳۳ خانوار از این نعمت بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: تعداد روستاهای واجد شرایط مطابق قانون، هزار و ۱۱۵ روستا است که گازرسانی به ۷۴ درصد آنها به اتمام رسیده و برنامه گازرسانی به باقیمانده آنها با رعایت توازن در گازرسانی به روستاهای شهرستان‌های استان، تا پایان سال ۱۴۰۰ تهیه شده و در دست اجرا است که ۲۱۱ روستا با ۱۵ هزار و ۶۳۱ خانوار در این مرحله قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین تأکید کرد: فعال کردن بخش خصوصی در شرکت گاز و واگذاری ۷۰ درصد خدمات بهره‌برداری از دیگر اقدام‌های انجام شده است که شامل امدادرسانی، شبکه‌گذاری، علمک، گازبانی، قرائت کنتور و توزیع صورتحساب، خدمات تعمیرات و نگهداری، خدمات نشت‌یابی، خدمات پشتیبانی و تنظیفات، حراست، ناظران و پیمانکار به بخش خصوصی است.

کد خبر 306525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =