لورا بزرگ‌ترین تهدید برای نفت آمریکا در ۱۵ سال اخیر است

«لورا» بزرگ‌ترین طوفان تهدیدکننده برای تاسیسات تولید نفت خام آمریکا در خلیج مکزیک طی ۱۵ سال اخیر به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستون، صنعت انرژی ایالات متحده در روز سه‌شنبه (چهارم شهریورماه) در حال آماده‌ شدن برای مقابله با حمله یک طوفان بزرگ بود به‌طوری که تولید نفت به سطوح زمان وقوع طوفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ رسید و پالایش نفت در تأسیسات ساحل تگزاس - لوئیزیانا را متوقف کرد.

تولیدکنندگان نفت روز سه‌شنبه ۳۱۰ تأسیسات دریایی را تخلیه و تولید روزانه یک میلیون و ۵۶۰ هزار نفت خام، معادل ۸۴ درصد تولید در بخش فراساحلی خلیج مکزیک را متوقف کردند. این رقم نزدیک به تعطیلی ۹۰ درصدی است که ۱۵ سال پیش در زمان طوفان کاترینا رخ داد.

براساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، طوفان تا اوایل روز پنجشنبه (ششم شهریورماه) به منطقه‌ای می‌رسد که بیش از ۴۵ درصد کل ظرفیت پالایش نفت ایالات متحده و ۱۷ درصد از تولید نفت این کشور در آنجا رخ می‌دهد.

پالایشگاه‌های تولیدکننده بنزین و گازوئیل، در حال اقدام برای متوقف کردن ۹ مورد تأسیساتی بودند که روزانه حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه – معادل ۱۴.۶ درصد کل ظرفیت ایالات متحده آمریکا – نفت خام را فرآوری می‌کنند.

تأثیر این طوفان بر پالایشگاه‌ها تاکنون کمتر از طوفان هاروی مربوط به سه سال پیش است که باران‌های شدید آن حدود یک‌چهارم از ظرفیت پالایشی ایالات متحده را کاهش داد.

کد خبر 306556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =