۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
  • کد خبر: 306596
سکوی S۱ میدان مشترک سلمان راه‌اندازی شد

سکوی S۱ میدان مشترک سلمان به همت کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران همزمان با هفته دولت در آب‌های خلیج فارس راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا، شرکت نفت فلات قاره ایران از انجام عملیات تکمیلی راه‌اندازی و بهره‌برداری از این سکوی ۱۰۵۰ تنی خبر داد و اعلام کرد: این سکوی سرچاهی ازسوی متخصصان ایرانی ساخته و در اسفندماه پارسال نصب شده بود که با بهره‌برداری از آن، ظرفیت تولید نفت این میدان مشترک افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، مهندسی، طراحی و ساخت سکوی S۱ صددرصد ایرانی است و در ساخت آن، از روزآمدترین تجهیزات کنترل استفاده شده و همه تجهیزات فرآیندی و ایمنی این سکوی سرچاهی به‌صورت کنترل از راه دور از سکوی مادر (سلمان)، راهبری و پایش آن از طریق دوربین‌های مدار بسته انجام می‌شود.

پس از نصب عرشه سکوی S۱، عملیات هوک‌آپ شامل برقراری ارتباط برق و فیبر نوری زیردریایی میان سکوهای مجتمع نفتی سلمان و سکوی اقماری S۱، همچنین ارتباط لوله‌های زیردریایی نفت و گاز با سکو و اجرای دیگر اتصالات از شیرهای سرچاهی انجام و پس از آزمایش‌های رادیوگرافی، هیدروتست و نشتی‌یابی، عملیات پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی مطابق با استانداردهای روزآمد و با نظارت همکاران سکوی سلمان و مهندسی و ساختمان اجرا شده است.

اجرای این پروژه ملی در میدان مشترک سلمان با همکاری سازنده و موثر همکاران منطقه لاوان به‌ویژه کارکنان سکوی سلمان، همچنین همکاران در مدیریت‌های مختلف سازمان از جمله بازرسی فنی، امور فنی، حفاظت فنی، امور مالی و تدارکات و کالا در کنار مدیریت مهندسی و ساختمان، اچ‌اس‌یی، حراست، منابع انسانی و پیمانکار پروژه امکان‌پذیر شده است.

کد خبر 306596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =