رشد ۱۸ برابری سرمایه‌گذاری گازرسانی در بخش روستایی هرمزگان

سرمایه‌گذاری در بخش گازرسانی روستایی استان هرمزگان در دولت تدبیر و امید ۱۸ برابر رشد کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، فواد حمزوی، مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان ضمن گرامیداشت خاطره و یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: در بخش گازرسانی شهری در استان هرمزگان تا پیش از دولت یازدهم، حدود ۱۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده بود که این مقدار بیش از ۱۴ برابر رشد داشته است.

وی به گازرسانی به بخش صنایع در دولت تدبیر و امید نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مقدار سرمایه‌گذاری در بخش جایگزینی گاز طبیعی با دیگر سوخت‌های فسیلی بیش از ۶ برابر رشد کرده است، افزود: افزایش ظرفیت جایگزینی گاز طبیعی به میزان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب در ساعت شده که نشان‌دهنده رشد هشت برابری در این زمینه است. بیش از ۹۸ درصد گاز مصرفی استان هرمزگان، در بخش صنایع استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان درباره برنامه‌های شرکت گاز استان هرمزگان در زمینه گازرسانی به صنایع در سال ۹۹  تصریح کرد: گازرسانی به صنایع مستقر در  شهر بندرعباس و شهرستان‌های حاجی‌آباد، رودان، پارسیان و بندرخمیر از برنامه‌های این شرکت در سال‌جاری است.

حمزوی افزود: مجموع خطوط انتقال اجراشده تا پایان دولت تدبیر و امید به ۱۴۳ کیلومتر خواهد رسید که در این صورت، شاهد رشدی حدود سه برابری نسبت به مدت زمان قبل خواهیم بود.

وی درباره برنامه‌های بزرگی که در بخش اجرای خطوط انتقال گاز با پیگیری شرکت گاز استان هرمزگان از طریق شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در دست اقدام است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر خطوط انتقال شهرستان‌های میناب، سیریک و جاسک، ۵۰ کیلومتر خط انتقال  قشم برای تأمین گاز مورد نیاز خانوار و صنایع شهرستان قشم، ۱۳ کیلومتر نیز خط انتقال انشعابی از خط انتقال قشم به‌منظور تأمین گاز مورد نیاز شهرک صنعتی خلیج فارس بندرعباس و ۹۲ کیلومتر خط انتقال بندرگرزه به‌منظور تأمین گاز شهرستان بندرلنگه و خوشه کوهیج-جناح، از جمله پروژه‌های مهم این شرکت در راستای تقویت پایداری گاز در این استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون، پروژه‌های مختلفی در دیگر حوزه‌های مرتبط با گازرسانی از جمله اچ‌اس‌یی، بازرسی فنی، بهره‌برداری، اندازه‌گیری، تحلیل سیستم‌ها، پژوهش و فناوری و ... داشته‌ایم که نشان‌دهنده رشد بیش از ۶ برابری میزان سرمایه‌گذاری در دولت تدبیر و امید در این بخش‌ها بوده است.

حمزوی به طرح‌ها و پروژه‌های این شرکت در هفته دولت در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در هفته دولت امسال، دو پروژه برای افتتاح و دو طرح دیگر نیز برای کلنگ‌زنی در دست اقدام است. پروژه‌های ایستگاه کارخانه گچ متین و فاز دو شهر بندر خمیر به بهره‌برداری خواهند رسید و عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی به شهر بیکا و روستاهای تابع و شهرهای قلعه قاضی، تخت و هشت روستای تابع آغاز خواهد شد.

کد خبر 306604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =