۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
  • کد خبر: 306605
 گیلان استان سبز شد

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۸۶۰ روستا در سراسر این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند و این استان در فهرست استان‌های سبز جای گرفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین اکبر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: برخورداری از نعمت گاز همواره یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم به‌ویژه روستاییان بوده و به همین سبب با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در راستای تحقق بخشیدن به این خواسته مهم و همچنین حفظ و صیانت از محیط زیست، پروژه بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال ۹۳ برای گازرسانی به روستاها تعریف شد که مورد تأیید شورای اقتصاد نیز قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در تابستان سال ۱۳۹۲، ۴۷ شهر و یک‌هزار و ۱۹۴ روستا در استان گیلان برخوردار از گاز طبیعی بودند، تصریح کرد: با اجرای پروژه‌های گازرسانی گسترده در طول مدت هفت سال، چهار شهر و ۸۶۰ روستا که بسیاری از آنها در مناطق دور افتاده و کوهستانی گیلان قرار دارند، از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه هم‌اکنون همه شهرهای استان جز ماسوله (به جهت دارا بودن بافت تاریخی) و ۲ هزار و ۵۷ روستای گیلان بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی هستند، افزود: با توجه به اینکه متوسط بهره‌مندی خانوارهای شهری و روستایی استان به ۹۸ درصد رسیده است، بنا بر تعریف وزارت نفت، گیلان را همانند نامش می‌توان استان سبز نامید.

به گفته اکبر، شرکت گاز استان گیلان در مدت هفت سال با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری شایسته دیگر سازمان‌ها توانسته بیش از ۴۰۰ هزار مشترک جدید جذب کند و برای تحقق این مهم بیش از ۷ هزار کیلومتر شبکه گاز اجرا و بالغ بر ۲۰۰ هزار انشعاب گاز نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با یادآوری اینکه این شرکت به جهت اجرای شایسته پروژه‌های بند «ق» و گازرسانی گسترده به اقصی نقاط استان گیلان، از سوی شرکت ملی گاز برای انجام گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان (منطقه سیستان) به عنوان استان معین انتخاب شد، اظهار کرد: امید دارم با توسعه گازرسانی، زمینه رونق و آبادانی سیستان و بلوچستان و افزایش رضایتمندی مردم شریف آن استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه شرکت گاز استان گیلان هم‌اکنون به پایان عملیات توسعه‌ای خود نزدیک شده و به همین علت افزون بر انجام کارهای توسعه‌ای هدف مهم دیگری را در دستور کار قرار داده است، گفت: این شرکت اجرای پروژه‌های کیفی متنوع برای ارائه خدمات پایدار و افزایش رضایتمندی مشترکان را هدف‌گذاری کرده است که از جمله این پروژه‌ها، می‌توان به طرح قرائت آنلاین صورتحساب گاز، سامانه مکانیزه پاسخگویی به شکایات، اپلیکیشن خدمات الکترونیک گاز، اجرای سیستم مرکز پیام و اتفاقات متمرکز، سیستم قرائت از راه دور جایگاه‌های CNG و ... اشاره کرد. این موارد مصادیق دولت الکترونیک و مورد تأکید مقامات عالی کشور است.

کد خبر 306605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =