افزایش حقوق پایه کارکنان رسمی در سیستم جامع قابل مشاهده است

مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی صنعت نفت گفت: مقدار افزایش حقوق پایه کارکنان رسمی در سیستم جامع قابل مشاهده است.

به گزارش شانا به نقل از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، علیرضا ترابی با بیان اینکه افزایشی که به موجب اجرای جدول حقوق بدو استخدام در پایه حقوق کارکنان رسمی صنعت نفت اعمال خواهد شد، به‌طور حتم افزایش محسوس دریافتی همکاران را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: مقدار افزایش حقوق پایه، اکنون در سیستم جامع نیروی انسانی کارکنان قابل مشاهده است.

وی افزود: افزایش حقوق پایه همسو با سیاست‌های دولت برای افزایش حقوق آن دسته از کارکنانی است که دریافتی کمتری دارند، بنابراین با اجرای این ابلاغیه، کارکنان جدیدالاستخدام صنعت نفت همچنین کارمندانی که سنوات خدمتی کمتر و حقوق پایین‌تری دارند، بهره بیشتری از اجرای جدول حقوق بدو استخدام خواهند برد.

مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی صنعت نفت درباره محدودیت موقت برخی اقلام نفت‌کارت و کاهش مبلغ پاداش بهره‌وری که صرفاً برای کارکنان استخدامی قبل از سال ۹۳ اعمال خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به بخشنامه سازمان برنامه و بودجه مبنی بر مجوز نداشتن افزایش حقوق کارکنان دولت در سال جاری و مصوبه شورای حقوق و دستمزد در این خصوص که بر تأمین اعتبار از محل سایر پرداخت‌های پرسنلی تأکید دارد؛ کاهش بخشی از مبلغ نفت‌کارت و حق‌الزحمه بهره‌وری (که این کاهش صرفاً شامل کارکنان استخدامی قبل از تاریخ ۹۳/۱/۱ است) تنها راهکار موجود برای اجرای طرح و افزایش حقوق پایه آنان در سال جاری بود، بنابراین پاداش بهره‌وری و اقلام نفت‌کارت‌ از سال آینده همانند سابق و بدون کسر مبلغ به کارکنان پرداخت خواهد شد.

ترابی گفت: با این حساب و با توجه به تاریخ اجرای طرح، این محدودیت تنها مربوط به یک پاداش بهره‌وری (مربوط به ۶ ماهه دوم سال) است.

وی افزود: همان‌گونه که همکاران رسمی اطلاع دارند، افزایشی که بر پایه حقوق اعمال می‌شود، با وجود محدودیت‌های کوتاه‌مدت، تأثیر قابل ملاحظه‌ای در حقوق و مزایا چه در زمان اشتغال و چه پس از آن (در احتساب مقدار مستمری ایشان) خواهد داشت، لذا این افزایش حقوق پایه جای تأمل بیشتری از سوی همکاران دارد.

افزایش حقوق پیمانکاران تا یک میلیون

مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی صنعت نفت درباره اعمال محدودیت موقت در «نفت کارت» و «پاداش بهره‌وری» به جای آیتم «اضافه کار» توضیح داد: با توجه به شرایط متفاوت کارکنان در بهره‌مندی از اضافه کار که با عملکرد آنها در طول ماه ارتباط مستقیم دارد، همچنین بنابر شرایط ویژه در مناطق عملیاتی و ایام شیوع کرونا، کسر اضافه‌کارها روشی عادلانه تلقی نمی‌شود و علت انتخاب نشدن این آیتم جهت تأمین اعتبار موردنیاز برای اجرای بند ۲ ابلاغیه «اجرای جدول حقوق بدو استخدام»، همین امر بود.

ترابی همچنین در خصوص اجرای نظام طبقه‌بندی مشاغل نیروهای پیمانکاری شاغل در فعالیت‌های مستمر غیرپروژه‌ای گفت: برآورد شده است با اجرای این نظام، دریافتی نیروهای پیمانکاری شاغل در فعالیت‌های مستمر غیر پروژه‌ای به طور متوسط بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان افزایش یابد.

کد خبر 306612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =