پایبندی عراق به توافق اوپک پلاس در ماه اوت افزایش یافت

صادرات عراق در ماه اوت تاکنون با کاهش روبه‌رو بوده است و تولید نفت این کشور در دوره مورد برسی نیز کمتر از سهمیه‌اش در توافق کاهش تولید اوپک پلاس بود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، براساس داده‌های مربوط به حمل‌ونقل و منابع صنعتی، صادرات نفت خام عراق تاکنون در ماه اوت کاهش یافته است و این شرایط نشان می‌دهد دومین تولیدکننده بزرگ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، پایبندی بیشتری به سهمیه‌اش در توافق کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک پلاس) داشته است.

میانگین ارقام مؤسسه ردیابی محموله‌ نفتکش‌های پترولوجستیکز و داده‌های رفینیتیو ایکون نشان داد صادرات جنوب عراق تا ۲۵ اوت (چهارم شهریورماه) کاهش یافته و به ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

این مقدار، ۴۰ هزار بشکه در روز از رقم رسمی صادرات جنوب عراق در ژوئیه که ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه در روز بود، کمتر است.

ائتلاف اوپک پلاس از ابتدای ماه اوت توافق کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای خود را تسهیل کرد، زیرا تضعیف تقاضای ناشی از بحران ویروس کرونا در حال احیاست.

عراق به دلیل اجرا نکردن کامل تعهدهای خود در ماه‌های گذشته، همچنان در حال کاهش تولید برای جبران تخطی‌ در ماه‌های گذشته است.

دانیل گربر، مدیر اجرایی پترو لجستیکز در این باره گفت: عراق در حال ثبت بیشترین سطح پایبندی ماهانه خود در سال جاری میلادی است.

وی افزود: با این حال، این کشور هنوز هم برای جبران مازاد عرضه خود در ماه‌های گذشته به تشدید کاهش تولید قابل توجهی نیاز دارد.

عراق در هفتم اوت (۱۷ مردادماه) اعلام کرده بود برای جبران تولید بیش از حد خود در سه ماه ابتدایی توافق، تولید خود را در هر دو ماه اوت و سپتامبر، روزانه ۴۰۰ هزار بشکه دیگر کاهش خواهد داد.

بغداد گاهی در توافق‌های پیشین اوپک پلاس کمترین میزان پایبندی را داشت.

بیشتر صادرات عراق از جنوب این کشور انجام می‌شود. براساس داده‌های نفتکش‌ها و یک منبع صنعتی، صادرات نفت شمال عراق در ماه اوت اندکی کاهش یافته و به حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

به‌طور کلی و براساس میانگین برآوردها تاکنون، صادرات عراق از ۲۵ اوت (چهارم شهریورماه) ۸۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است. 

براساس محسبات رویترز، عراق در ماه ژوئیه حدود ۷۳ درصد از سهمیه کاهش تولید خود را اجرا کرده است. به‌دلیل تعهد عراق برای جبران پایبند نبودن این کشور به توافق اوپک پلاس، سطح پایبندی بغداد به این توافق در ماه اوت افزایش یافته و به ۱۰۶ درصد رسیده است.

کد خبر 306641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =